Nettverk
12.02.2019
Ramyar Baban (28) tar yrkesfaglærerutdanning, samtidig som han jobber både på opplæringkontor og i videregående skole. Når han blir ferdig utdannet, vil han kombinere lærerjobb og arbeid i bedrift for å holde seg oppdatert.
- Mandag og tirsdag er jeg her på opplæringskontoret for Tele, Data og Elektro i Oslo og Akershus på Frogner i Sørum. Fra onsdag til fredag er jeg på Elvebakken videregående skole i Oslo som lærer, så skolearbeidet må jeg legge til helg og kvelder. Det betyr at jeg dessverre ikke har noe sosialt liv akkurat nå, men det kan jeg takke meg sjøl for, sier Ramyar og ler.
Ramyar trøster seg med at det er en overgangsperiode. Til våren avslutter han sitt treårige utdanningsløp og da kan den unge, men allsidige trønderen, oppvokst på Støren og med videregående skolegang på Melhus og i Meldal gi seg i kast med sin nye karrierevei.
Han har VG1 elektrofag, VG2 dataelektronikk og har jobbet både som lærling og fagarbeider i telekommunikasjonsfaget.
VARIERT BAKGRUNN. - Både som lærling og montør jobba jeg med flere fagområder. Jeg begynte i Sønnico/Eltel med kabel-TV, fiber og telefoni og etter cirka tre år gikk jeg over til Buvik elektro, der jeg jobbet blant annet med brannalarm, nettverk og porttelefoner. Jeg har prøvd å jobbe så variert som det har gått an for å kunne dekke fagbrevet mest mulig, sier han.
Ramyar innrømmer at han er en litt rastløs type. Han synes også at det er litt for mye avstand mellom montør og ledelse i en del bedrifter og det har plaget ham.
Les opprinnelig artikkelRamyar trøster seg med at det er en overgangsperiode. Til våren avslutter han sitt treårige utdanningsløp og da kan den unge, men allsidige trønderen, oppvokst på Støren og med videregående skolegang på Melhus og i Meldal gi seg i kast med sin nye karrierevei.
Han har VG1 elektrofag, VG2 dataelektronikk og har jobbet både som lærling og fagarbeider i telekommunikasjonsfaget.
VARIERT BAKGRUNN. - Både som lærling og montør jobba jeg med flere fagområder. Jeg begynte i Sønnico/Eltel med kabel-TV, fiber og telefoni og etter cirka tre år gikk jeg over til Buvik elektro, der jeg jobbet blant annet med brannalarm, nettverk og porttelefoner. Jeg har prøvd å jobbe så variert som det har gått an for å kunne dekke fagbrevet mest mulig, sier han.
Ramyar innrømmer at han er en litt rastløs type. Han synes også at det er litt for mye avstand mellom montør og ledelse i en del bedrifter og det har plaget ham.


































































































