Universitetsavisa
24.05.2018
Etter over en uke med enorme epostproblemer på NTNU har IT-avdelingen torsdag sperret for bruk av epost på Mac. Oppdatering fra IT-avdelingen klokken 14.55 fredag: «IT-avdelingen har nå åpnet for ordinær tilgang for Mac-brukere.
Onsdag trodde NTNUs IT-avdeling at de hadde funnet problemet, men torsdag morgen var det store problemer med tilgang til epost for NTNUs ansatte igjen.
Les merKlokken 11.51 kunne IT-avdelingen opplyse om at de hadde sperret for bruk av Outlook/epost på mac inntil videre. De mener Mac-brukere kan bruke webmail som alternativ, men får en rekke tilbakemeldinger på at dette ikke fungerer på intranettet Innsida.
Ifølge IT-avdelingen kan webmail være ustabil på grunn av stor pågang.
Helt siden mandag forrige uke har ansatte som bruker Outlook-klienten i perioder vært helt eller delvis forhindret fra å sende epost, melder NTNU på sitt intranett, Innsida.
Overbelastning av server
- Vi har fortsatt prob