Vi lever i en tid der stadig mer av kommunikasjonen mellom oss mennesker foregår med skjerm og tastatur.
Næringsliv, organisasjoner og offentlig virksomhet ser store effektivitetsgevinster i digitalisering.
Banker, forsikringsselskaper og flyselskaper legger opp til mest mulig selvbetjening på nett.
Det samme gjør staten og kommunene.
Nav er i ferd med å digitalisere i alle kanaler. Velferdsstatens viktigste etat ser helst at du gjør mest mulig av jobben selv - på nett.
På den måten sparer du de offentlige budsjettene for store summer som ellers ville gått til tidkrevende møter og telefonsamtaler.
Vi skal ikke tilbake til de gamle trygdekontorene med sine stempelputer, blåpapir og uendelige rekker av stålgrå arkivskap.
Men samtidig må vi huske at noen risikerer å tape på den digitale omstillingen.
Vi skal ikke tilbake til de gamle trygdekontorene med sine stempelputer, blåpapir og uendelige rekker av stålgrå arkivskap. Men samtidig må vi huske at noen risikerer å tape på de