Posthornet
29.06.2024
Posten har hatt som mål å bli en digital pioner og satser nå på et gedigent kompetanseløft innen kunstig intelligens (KI).
- Driver jeg med en arbeidsoppgave på jobben eller leksehjelp til ungene, så tenker jeg alltid: Er dette noe kunstig intelligens (KI) kan hjelpe meg med, forteller Steffen Johs. E. Hempel i Posten.
Han elsker å sette seg ned med PC eller smarttelefon og sjekke ulike løsninger via Copilot eller ChatGPT. I det siste har han også laget algoritmer og en chatbot til barna, slik at de kan lære seg matte eller bli flinke til å stille gode spørsmål.
Hempel mener at KI gir uante muligheter. Han jobber i divisjon verdikjede og digital i Posten, og er en av Postens superbrukere av KI.
- Jeg var veldig ivrig under skoleringen, og ble spurt om å bli superbruker i nettverket som tester ut KI, forteller han.
Og han har gått til oppgaven med entusiasme og glede.
- Jeg er vel litt nerdete,
Les opprinnelig artikkelHan elsker å sette seg ned med PC eller smarttelefon og sjekke ulike løsninger via Copilot eller ChatGPT. I det siste har han også laget algoritmer og en chatbot til barna, slik at de kan lære seg matte eller bli flinke til å stille gode spørsmål.
Hempel mener at KI gir uante muligheter. Han jobber i divisjon verdikjede og digital i Posten, og er en av Postens superbrukere av KI.
- Jeg var veldig ivrig under skoleringen, og ble spurt om å bli superbruker i nettverket som tester ut KI, forteller han.
Og han har gått til oppgaven med entusiasme og glede.
- Jeg er vel litt nerdete,