Dagligvarehandelen
24.04.2018
Coop Extra langhus bør jobbe med å tette hull i varetrykket og ha enda bedre prismerking. Men ellers er det mye skryt å få fra butikktesterne i spirit gruppen.
Coop Extra ligger på Langhus i Ski kommune. Butikken ligger i et boligområde, på et nærsenter som også består av interiørbutikk, tannlegesenter og frisørsalong. Avstanden til Vevelstad togstasjon er ca. 500 meter. I nærområdet finner vi Meny på Langhus senter. På Langhus finnes også Kiwi og Joker, og det er ikke langt hverken til Ski eller Oppegård.
Fasade/inngang
Butikken ligger godt synlig fra veien, med bukker plassert ut mot veien. Fasaden er tydelig merket med kjede og åpningstider. Handlevogner er plassert på utsiden. Det er godt med parkeringsplasser og inngangspartiet er ryddig. To tilbudsplakater er plassert ved inngangen. På innsiden finner vi et blomstertorg, noe som skaper et hyggelig førsteinntrykk.
Sortiment/ varepresentasjon
Butikken har en god størrelse med et godt vareutvalg. Varetrykket er stort sett bra i hele butikken. Første delen med faghandel/non food er alltid en utfordring. Det ser ofte rotete ut, og gir ikke alltid like godt førsteinntrykk som butikker som starter handelen med frukt- og grøntavdeling.
Men her er det ryddig, og avdelingen trekker ikke ned helhetsinntrykket. En eksponering med frukt/ druer er plassert mot kundestrømmen, noe som myker opp førsteinntrykket.
Vi passerer flere velfylte og ryddige endereol-eksponeringer på vei mot frukt- og grøntavdelingen. Det fungerer best der hvor topp-plakaten viser pris. Den lille elektroniske prismerkingen er vanskelig å få øye på.
Frukt- og grøntavdelingen er under påfylling, men bugner likevel a
Gå til medietFasade/inngang
Butikken ligger godt synlig fra veien, med bukker plassert ut mot veien. Fasaden er tydelig merket med kjede og åpningstider. Handlevogner er plassert på utsiden. Det er godt med parkeringsplasser og inngangspartiet er ryddig. To tilbudsplakater er plassert ved inngangen. På innsiden finner vi et blomstertorg, noe som skaper et hyggelig førsteinntrykk.
Sortiment/ varepresentasjon
Butikken har en god størrelse med et godt vareutvalg. Varetrykket er stort sett bra i hele butikken. Første delen med faghandel/non food er alltid en utfordring. Det ser ofte rotete ut, og gir ikke alltid like godt førsteinntrykk som butikker som starter handelen med frukt- og grøntavdeling.
Men her er det ryddig, og avdelingen trekker ikke ned helhetsinntrykket. En eksponering med frukt/ druer er plassert mot kundestrømmen, noe som myker opp førsteinntrykket.
Vi passerer flere velfylte og ryddige endereol-eksponeringer på vei mot frukt- og grøntavdelingen. Det fungerer best der hvor topp-plakaten viser pris. Den lille elektroniske prismerkingen er vanskelig å få øye på.
Frukt- og grøntavdelingen er under påfylling, men bugner likevel a