Nettverk
30.10.2018
Til sammen har de 223 år med elektrikererfaring og har fortsatt ett og annet å lære bort til ferskingene. Møt veteranene i K. Eidem Elektro i Selbu og Tydal.
- Å jobbe med gamlinger? Neida, det er bra det. Jeg var lærling her og har lært mye av dem. Det er greit å ha folk med erfaring i firmaet. De er lette å ringe og spørre hvis det er noe, sier Ingrid Kristine Kjøsnes (19). Hun tok fagprøven i januar og er en av de yngste i firmaet K. Eidem Elektro AS.
Ingrid er nettopp ferdig med en hektisk arbeidsdag og har montert en masse AMS-målere. Nå står hun utenfor firmakontoret og slår av en prat med arbeidskollegene.
Selbusjøen ligger blank og stille i solskinnet, det flagges for en femtiåring, men det blir bare for småtterier å regne hvis man legger sammen arbeidserfaringen til de eldste ansatte i bedriften.
For hør bare; Gunnar Bjerken (70) begynte som elektriker i 1965, John Kåre Aftret (62) startet i 1968, Magnar Stuesjø (66) begynte i 1974, Inge Melan (66) i 1975, og Jarle Overvik (61) i 1983. Til sammen 223 år med elektrikererfaring skulle det bli.
- Ja, vi er lette å spørre. Når vi først tar telefonen, ler veteranene til svar.
SLUTT TIL JUL. Gunnar Bjerken fylte 70 tidligere i år. Han er den eneste av «gamlingene» som nå sier at nok er nok. Til jul er det slutt.
- Du vet, det kjennes i knær og sku
Les opprinnelig artikkelIngrid er nettopp ferdig med en hektisk arbeidsdag og har montert en masse AMS-målere. Nå står hun utenfor firmakontoret og slår av en prat med arbeidskollegene.
Selbusjøen ligger blank og stille i solskinnet, det flagges for en femtiåring, men det blir bare for småtterier å regne hvis man legger sammen arbeidserfaringen til de eldste ansatte i bedriften.
For hør bare; Gunnar Bjerken (70) begynte som elektriker i 1965, John Kåre Aftret (62) startet i 1968, Magnar Stuesjø (66) begynte i 1974, Inge Melan (66) i 1975, og Jarle Overvik (61) i 1983. Til sammen 223 år med elektrikererfaring skulle det bli.
- Ja, vi er lette å spørre. Når vi først tar telefonen, ler veteranene til svar.
SLUTT TIL JUL. Gunnar Bjerken fylte 70 tidligere i år. Han er den eneste av «gamlingene» som nå sier at nok er nok. Til jul er det slutt.
- Du vet, det kjennes i knær og sku


































































































