Utdanning
06.12.2019
Å lære mer om fag er den viktigste grunnen til at lærere har ønsket å ta videreutdanning. Det viser en fersk rapport skrevet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet.
Rapporten er skrevet av Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) og er basert på Deltakerundersøkelsen 2019. Det er en spørreundersøkelse rettet mot lærere som har tatt videreutdanning i regi av strategien «Kompetanse for kvalitet», som ble opprettet i 2009 for å styrke læreres kompetanse.
Rapporten er den tiende i rekken. Nytt av året er at deltakerne er spurt om de selv var motivert for videreutdanning. Totalt har mer enn 4.000 lærere svart på undersøke
Gå til medietRapporten er den tiende i rekken. Nytt av året er at deltakerne er spurt om de selv var motivert for videreutdanning. Totalt har mer enn 4.000 lærere svart på undersøke