Dagligvarehandelen
16.10.2018
en felles kampanje for bærekraftsmerkene Fairtrade, Ø-merket og svanemerket oppfordrer norske forbrukere til å se etter merkene i butikkhyllene.
tre korte filmer som spres på sosiale medier i uke 42 og 43, vil vi hylle handlehelten, den vanlige butikkunden som gjennom valg av bærekraftsmerkede produkter redder verden litt. Stuntreporter, skjult kamera, overraskede kunder, korps og duskedamer danner en humoristisk ramme rundt et alvorlig budskap, opplyser Helle Mjøs, ansvarlig for kommunikasjon og myndighetskontakt i Fairtrade Norge, på vegne av de tre merkeordningene.
- I
Høy kjennskap til merkene
Et flertall av norske forbrukere vil unngå at varene de kjøper virker negativt inn på mennesker eller miljø i verdikjeden. I en undersøkelse bærekraftsmerkene har gjenn
Gå til mediet- I
Høy kjennskap til merkene
Et flertall av norske forbrukere vil unngå at varene de kjøper virker negativt inn på mennesker eller miljø i verdikjeden. I en undersøkelse bærekraftsmerkene har gjenn