SKOG
18.05.2020
Ser du etter skogsbilveien og utfører det enkle, årlige vedlikeholdet, så kan du spare uforutsette utgifter fremover. Det er vannet som må holdes unna veikroppen.
Mange norske skogsbilveier ble bygget av løsmasser fra stedet på 1950-70 tallet. Siden har mye endret seg, ikke minst tyngden og lengden på tømmerbilene og størrelsen på lastbærerne.
- En annen ting vi ser ofte, er at skogeierne blir mer passive og at de sjeldnere ser etter veiene sine, sier Fredrik C. Løvenskiold. Han er veiplanlegger i sitt eget selskap, Løvenskiold Vei og Plan AS.
For veivedlikeholdet er ikke så veldig vanskelig, du må bare få det utført i tide.
- Utfør hyppige befaringer. Gjerne rett etter et kraftig regnvær, for da ser du hvor vannet blir stående, sier Løvenskiol
Gå til mediet- En annen ting vi ser ofte, er at skogeierne blir mer passive og at de sjeldnere ser etter veiene sine, sier Fredrik C. Løvenskiold. Han er veiplanlegger i sitt eget selskap, Løvenskiold Vei og Plan AS.
For veivedlikeholdet er ikke så veldig vanskelig, du må bare få det utført i tide.
- Utfør hyppige befaringer. Gjerne rett etter et kraftig regnvær, for da ser du hvor vannet blir stående, sier Løvenskiol