Utdanning
30.09.2016
Ifølge WHO har 1-3 prosent av befolkningen utviklingshemming. Svært mange av disse går i vanlige klasser.
Så selv om det relativt sett er få elever i skolen med utviklingshemming, betyr dette at de fleste lærere må regne med å kunne få en eller flere utviklingshemmede i sine klasser i løpet av noen år. Som Engh selv påpeker, er det svært få bøker som er utgitt med tanke på utviklingshemmede i skolen. Kanskje er det fordi de er en liten gruppe, at de har fått så begrenset oppmerksomhet?
Roar Engh gir her et meget viktig bidrag for å rette søkelys på denne gruppen. Han tar oss på en meget engasjerende måte med inn i de problemene som de utviklingshemmede selv, deres foresatte og lærerne deres opplever. Boka er både interessant, spennende, opplysende, og i tillegg er den velskrevet. Han bruker et lett og tilgjengelig språk, og det går tydelig fram at dette er et område han kan mye om. Selv om boka i stor grad
Gå til medietRoar Engh gir her et meget viktig bidrag for å rette søkelys på denne gruppen. Han tar oss på en meget engasjerende måte med inn i de problemene som de utviklingshemmede selv, deres foresatte og lærerne deres opplever. Boka er både interessant, spennende, opplysende, og i tillegg er den velskrevet. Han bruker et lett og tilgjengelig språk, og det går tydelig fram at dette er et område han kan mye om. Selv om boka i stor grad