Arbeidsmanden
12.06.2026
Vi kan oppsummere de siste ukene på følgende måte: Vi kom, vi streiket og vi vant! Når vi legger mai bak oss, har vi noen enigheter i lønnsoppgjøret i bagasjen. Veien dit skulle derimot ikke bli enkel.
Vi startet oppgjøret med sju av sju mulige brudd med NHO.
Men dette stoppet oss ikke. Vi fortsatte kampen og i tre uker streiket renholderne våre for trygghet under sykdom og en lønn å leve av. NHO mente dette handlet om Nav og om regjeringen. Men det gjorde ikke det: Det handlet om rettferdighet.
En av dem som sto i streiken, var Alicja. Hun har vært renholder i 18 år. Da hun ble operert, måtte hun vente på sykepenger fra NAV i to måneder, og hun lurte på hvordan hun skulle få betalt regningene i den tiden. Samtidig har flere av lederne og direktøre
Les opprinnelig artikkelMen dette stoppet oss ikke. Vi fortsatte kampen og i tre uker streiket renholderne våre for trygghet under sykdom og en lønn å leve av. NHO mente dette handlet om Nav og om regjeringen. Men det gjorde ikke det: Det handlet om rettferdighet.
En av dem som sto i streiken, var Alicja. Hun har vært renholder i 18 år. Da hun ble operert, måtte hun vente på sykepenger fra NAV i to måneder, og hun lurte på hvordan hun skulle få betalt regningene i den tiden. Samtidig har flere av lederne og direktøre


































































































