Dagligvarehandelen
21.08.2018

Coca-Cola zero sugar har endret navn og farge. ifølge leverandøren er det et av de største merkevaregrepene de har gjort noensinne.
«Coca-Cola zero sugar» har fått samme rødfarge og design som originalen og navnet er endret til «Coca-Cola uten sukker».
- Heretter velger man Coca-Cola med eller uten sukker, sier Karen Huffman i Coca-Cola Norge i en pressemelding.
Kommunikasjonssjef Mette Vinther talberg utdyper overfor dagligvarehandelen.
- Med dette sidestiller vi de to Coca-Cola-variantene, og tydeliggjør at du får en god Cola-smak uansett. smaken på den sukkerfrie varianten ligger jo tett opptil originalen, sier Vinther talberg.
Kun en tynn, sort stripe på etiketten og en sort kork på flasken vil vise at det er Coca-Cola uten sukker. selve innholdet forblir det samme.
- Dere er ikke redde for at folk skal ta feil?
- Nei. den heter jo nå Coca-Cola uten sukker. så egentlig skal det bli enklere å velge riktig variant.
Norge blant de første
den røde Coca-Cola fargen er blant selskapets aller viktigste kjennetegn, og Coca-Cola Norge håper at endringen vil bidra til å styrke synligheten for Coca-Cola som merkevare. den originale Coca-Cola-varianten har en 132 år gammel historie, og den røde Coca-Cola-l
Gå til mediet- Heretter velger man Coca-Cola med eller uten sukker, sier Karen Huffman i Coca-Cola Norge i en pressemelding.
Kommunikasjonssjef Mette Vinther talberg utdyper overfor dagligvarehandelen.
- Med dette sidestiller vi de to Coca-Cola-variantene, og tydeliggjør at du får en god Cola-smak uansett. smaken på den sukkerfrie varianten ligger jo tett opptil originalen, sier Vinther talberg.
Kun en tynn, sort stripe på etiketten og en sort kork på flasken vil vise at det er Coca-Cola uten sukker. selve innholdet forblir det samme.
- Dere er ikke redde for at folk skal ta feil?
- Nei. den heter jo nå Coca-Cola uten sukker. så egentlig skal det bli enklere å velge riktig variant.
Norge blant de første
den røde Coca-Cola fargen er blant selskapets aller viktigste kjennetegn, og Coca-Cola Norge håper at endringen vil bidra til å styrke synligheten for Coca-Cola som merkevare. den originale Coca-Cola-varianten har en 132 år gammel historie, og den røde Coca-Cola-l