Byggfakta
12.10.2021
Bygg Reis Deg nærmer seg med stormskritt. Hvilke produkter og nyheter har utstillerne med seg i bagasjen denne gang? Og hvilke forventninger har de til å endelig møte bransjen igjen - ansikt til ansikt?
Byggfakta har spurt et tilfeldig utvalg av årets utstillere nettopp disse spørsmålene. Med et «nyåpnet» Norge og en foroverlent byggebransje, sulteforet på nærkontakt med kunder og kollegaer, setter Linn Grønningen ord på hva de fleste utstillere håper på: et hjertelig gjensyn med bransjen på Bygg Reis Deg, den 20.-23. oktober.
Forventningene til årets messe, og hva utstillerne har med i messekofferten, kan du lese litt mer om på de neste sidene.GEBERIT AS
- Det er uvant å skulle delta på messe igjen etter en lang periode hvor vi har vært svært forsiktige med å avtale kundemøter. Det er ingenting som kan måle seg med et personlig møte, selv om digitale møter har vært en god erstatning. Vi vet at mange er nysgjerrige på dusjtoaletter og den beste måten å sette seg inn i hvordan de fungerer og oppleves, er å prøve det ut selv. Det vil vi blant annet tilby under årets Bygg Reis Deg, sier Wenche Sydhagen, markedskoordinator B2B i Geberit AS.
- I år deltar vi med våre to tilhengere med til sammen fire dusjtoaletter. Vi opplever at det er stor interesse for dusjtoaletter og mange vil gjerne bli bedre kjent med hva et dusjtoalett er. På standen vår kan gjestene prøve Geberit AquaClean i fred og ro, sier Sydhagen.
LINN BAD
- Vi håper på et hjertelig gjensyn med eksisterende kunder, andre leverandører og ikke minst nye, potensielle kunder og relasjoner. Det skal virkelig bli godt å prate fag ansikt til ansikt og ikke bare via Teams, sier Linn Grønningen, markedssjef i Linn Bad.
- Linn Bad lanserte vår «Emma» i eik og eik / svart i 2021 (bildet). Eik er et materiale som ikke går ut på dato, og i tråd med den økende etterspørselen etter naturmateriale og svart matt, tok Linn Bad det beste fra to verdener og designet «Emma» i svart matt med innslag av eik. Det har vært en stor suksess, og vi gleder oss veldig til å vise den fram på messa. Ikke minst vårt øvrige sortiment i eik og vår helt nye Corian-produksjon. Linn Bad har gått i samarbeid med en lokal bedrift som tilrettelegger for arbeidslivet, og de tilvirker Corian for oss. Dette gir nye arbeidsplasser, og en mer bærekraftig produksjon, sier Grønningen avslutningsvis.SPILKA AS
- Med Bygg Reis Deg når vi ut til langt flere potensielle kunder enn noe annet markedstiltak. I tillegg er messedeltakelse her svært viktig for oss. Ingen digital løsning kan konkurrere med fysiske møter face-to-face, i arbeidet med nettverk- og relasjonsbygging, sier Laila Gjerdsbakk, markeds- og kommunikasjonsrådgiver i Spilka AS.
HEPRO AS
- Vi ser virkelig frem til å møte bransjen, på en trygg og covid-vennlig måte og gi besøkende muligheten til å bli bedre kjent med hva Hepro kan tilby. Hepro leverer et helhetlig produktsortiment for mennesker i alle livets faser - ung, voksne og eldre. En arena som Bygg Reis Deg, hvor vi får møte både fagfolk og privatpersoner, er et perfekt sted for oss å være, sier Alexandra Parti, markedskonsulent i Hepro.
- På Bygg Reis Deg skal Hepro ha fokus på baderomskonseptet - en komplett løsning for sykehus, sykehjem og omsorgsboliger, utformet med tanke på personer med funksjonsnedsettelse og andre behov for tilretteleggelse på bad. I tillegg skal vi vise frem innovative velferdsteknologiløsninger til helsebygg, som blant annet smartgulv. Dette inkluderer også tekniske hjelpemidler som egner seg spesielt til bruk og installasjon i sykehjem og omsorgsboliger, som f.eks. forflytningshjelpemidler i trapp, sier Parti avslutningsvis.
- Vår stand er delt i to, en del for AS Spilka Industri og en del for Spilka Building Solutions AS. For Spilka Industri sin del, er fokuset rettet mot godt kjente løsninger på beslag til utadslående vinduer, Spilka Classic, Spilka Opus og Spilka Swing. Vi lanserer også en ny løsning for Tango skyvedør. En annen nyhet er at Spilka Classic-beslaget nå kommer i en større utgave. Spilka Building Solutions.
Er et nyetablert datterselskap som har utviklet fremtidens fasadeløsning. Her er fokuset
Gå til medietForventningene til årets messe, og hva utstillerne har med i messekofferten, kan du lese litt mer om på de neste sidene.GEBERIT AS
- Det er uvant å skulle delta på messe igjen etter en lang periode hvor vi har vært svært forsiktige med å avtale kundemøter. Det er ingenting som kan måle seg med et personlig møte, selv om digitale møter har vært en god erstatning. Vi vet at mange er nysgjerrige på dusjtoaletter og den beste måten å sette seg inn i hvordan de fungerer og oppleves, er å prøve det ut selv. Det vil vi blant annet tilby under årets Bygg Reis Deg, sier Wenche Sydhagen, markedskoordinator B2B i Geberit AS.
- I år deltar vi med våre to tilhengere med til sammen fire dusjtoaletter. Vi opplever at det er stor interesse for dusjtoaletter og mange vil gjerne bli bedre kjent med hva et dusjtoalett er. På standen vår kan gjestene prøve Geberit AquaClean i fred og ro, sier Sydhagen.
LINN BAD
- Vi håper på et hjertelig gjensyn med eksisterende kunder, andre leverandører og ikke minst nye, potensielle kunder og relasjoner. Det skal virkelig bli godt å prate fag ansikt til ansikt og ikke bare via Teams, sier Linn Grønningen, markedssjef i Linn Bad.
- Linn Bad lanserte vår «Emma» i eik og eik / svart i 2021 (bildet). Eik er et materiale som ikke går ut på dato, og i tråd med den økende etterspørselen etter naturmateriale og svart matt, tok Linn Bad det beste fra to verdener og designet «Emma» i svart matt med innslag av eik. Det har vært en stor suksess, og vi gleder oss veldig til å vise den fram på messa. Ikke minst vårt øvrige sortiment i eik og vår helt nye Corian-produksjon. Linn Bad har gått i samarbeid med en lokal bedrift som tilrettelegger for arbeidslivet, og de tilvirker Corian for oss. Dette gir nye arbeidsplasser, og en mer bærekraftig produksjon, sier Grønningen avslutningsvis.SPILKA AS
- Med Bygg Reis Deg når vi ut til langt flere potensielle kunder enn noe annet markedstiltak. I tillegg er messedeltakelse her svært viktig for oss. Ingen digital løsning kan konkurrere med fysiske møter face-to-face, i arbeidet med nettverk- og relasjonsbygging, sier Laila Gjerdsbakk, markeds- og kommunikasjonsrådgiver i Spilka AS.
HEPRO AS
- Vi ser virkelig frem til å møte bransjen, på en trygg og covid-vennlig måte og gi besøkende muligheten til å bli bedre kjent med hva Hepro kan tilby. Hepro leverer et helhetlig produktsortiment for mennesker i alle livets faser - ung, voksne og eldre. En arena som Bygg Reis Deg, hvor vi får møte både fagfolk og privatpersoner, er et perfekt sted for oss å være, sier Alexandra Parti, markedskonsulent i Hepro.
- På Bygg Reis Deg skal Hepro ha fokus på baderomskonseptet - en komplett løsning for sykehus, sykehjem og omsorgsboliger, utformet med tanke på personer med funksjonsnedsettelse og andre behov for tilretteleggelse på bad. I tillegg skal vi vise frem innovative velferdsteknologiløsninger til helsebygg, som blant annet smartgulv. Dette inkluderer også tekniske hjelpemidler som egner seg spesielt til bruk og installasjon i sykehjem og omsorgsboliger, som f.eks. forflytningshjelpemidler i trapp, sier Parti avslutningsvis.
- Vår stand er delt i to, en del for AS Spilka Industri og en del for Spilka Building Solutions AS. For Spilka Industri sin del, er fokuset rettet mot godt kjente løsninger på beslag til utadslående vinduer, Spilka Classic, Spilka Opus og Spilka Swing. Vi lanserer også en ny løsning for Tango skyvedør. En annen nyhet er at Spilka Classic-beslaget nå kommer i en større utgave. Spilka Building Solutions.
Er et nyetablert datterselskap som har utviklet fremtidens fasadeløsning. Her er fokuset