Dagligvarehandelen
21.03.2017
Hele organisasjonen har bidratt i det som er Coca-Colas største kampanje på 10 år. 100 ansatte har vært landet rundt for å bygge eksponeringer og dele ut smaksprøver.
I uke 8 og 9 ble medarbeidere fra hovedkontoret og Coca-Cola-kontorer i utlandet sendt ut til åtte norske byer som et såkalt Market Impact Team (MIT).
- I løpet av to uker sikret vi at Coca-Cola zero sugar virkelig sto frem. Vi bygget store eksponeringer i butikker for å skape oppmerksomhet rundt den nye smaken og at produktet fortsatt er sukkerfritt. Målet var også å dele ut 20.000 smaksprøver i disse byene, forteller prosjektleder Mai-Tori Skare Gorman.
Viktig bakkekontakt
- Det er ekstremt viktig at vi som sitter på kontor er ute i markedet på denne måten. Teamet mitt arbeider til vanlig med å lage materiell til butikker og kampanjer. Det å se hva som fungerer og ikke fungerer - og å se hvor komplisert det faktisk er for selgerne å sette det opp - er kjempeviktig. Dessuten er det viktig å se alle nyheter som er ute i markedet og ha dialog med kjøpmenn, sier Skare Gorman.
Coca-Cola Norge har sendt ut folk fra alle avdelinger: kommunikasjon, produksjon, de som sitter på kundekontrakter, marketing, kategori og HR. Og responsen fra de ansatte har vært veldig positiv, ifølge prosjektlederen.
- Dette er det største vi har gjort siden vi lanserte Coca-Cola zero i 2006. Folk har villet ut av Oslo. Bodø og Tromsø
Gå til mediet- I løpet av to uker sikret vi at Coca-Cola zero sugar virkelig sto frem. Vi bygget store eksponeringer i butikker for å skape oppmerksomhet rundt den nye smaken og at produktet fortsatt er sukkerfritt. Målet var også å dele ut 20.000 smaksprøver i disse byene, forteller prosjektleder Mai-Tori Skare Gorman.
Viktig bakkekontakt
- Det er ekstremt viktig at vi som sitter på kontor er ute i markedet på denne måten. Teamet mitt arbeider til vanlig med å lage materiell til butikker og kampanjer. Det å se hva som fungerer og ikke fungerer - og å se hvor komplisert det faktisk er for selgerne å sette det opp - er kjempeviktig. Dessuten er det viktig å se alle nyheter som er ute i markedet og ha dialog med kjøpmenn, sier Skare Gorman.
Coca-Cola Norge har sendt ut folk fra alle avdelinger: kommunikasjon, produksjon, de som sitter på kundekontrakter, marketing, kategori og HR. Og responsen fra de ansatte har vært veldig positiv, ifølge prosjektlederen.
- Dette er det største vi har gjort siden vi lanserte Coca-Cola zero i 2006. Folk har villet ut av Oslo. Bodø og Tromsø