Dagligvarehandelen
17.09.2019
extra tar grep om faghandelsproduktene. Kundene skal få mer relevante produkter i et fast sortiment med automatisk varebestilling.
Nonfood har 5 prosent av omsetningen og 10 prosent av inntjeningen i Extra. De største produktkategoriene er undertøy, kort og party, og kjøkken. 100 butikker er allerede etablert med nytt konsept og 105 følger etter i høst. Deretter skal de aller største Extrabutikkene ut i testfasen, opplyser innovasjonssjef Monica Knapperholen i Extra.
Bruker kundeinnsikt
- Vi har fått positiv respons på grepene som er tatt og har i snitt en omsetningsvekst på 11 prosent i butikkene som er gjort om i et krevende marked, konstaterer Knapperholen.
- Før ble bestselgere fra Obs tatt inn i Extra og solgt som kampanjevarer. De
Gå til medietBruker kundeinnsikt
- Vi har fått positiv respons på grepene som er tatt og har i snitt en omsetningsvekst på 11 prosent i butikkene som er gjort om i et krevende marked, konstaterer Knapperholen.
- Før ble bestselgere fra Obs tatt inn i Extra og solgt som kampanjevarer. De