Over halvparten av fjorårets MF-salg på totalt 606 traktorer var fra serien 5600. Nå kommer de fire største 5600-modellene i nye versjoner, døpt 5710, 5711, 5712 og 5713 - vel å merke med tillegget SL bak, for å skille dem fra de enklere utgavene MF har lansert for kostnadseffektiv produksjon verden rundt. Samtlige traktorer har 4,4 liter firesylindret motor, levert av Agco Power.
Mer effektiv eksosrensingI førsteslåtten lånte vi toppmodellen 5713 SL, sammen med en Kuhn trippel-slåmaskin. Ser man bort ifra valutasvingninger, har prisen for 5700 kun økt med 15 000-20 000 kroner, med andre ord er det kun mindre endringer MF har gjort fra 5600.
Den viktigste endringen for miljømyndighetene er at ingeniørene har forbedret effektiviteten i eksosrensinga, uten at det tar mer plass. Innblandinga av AdBlue skjer nå senere enn før, i et nytt virvelkammer der eksosen går igjennom en propell, før AdBlue sprøytes inn i midten av kammeret. På denne måten innfrir 5700 SL-serien Stage IV, og i tillegg til at pakkeløsninga - med SCR- og DOC-katalysator i ett - ikke forhindrer noe mer sikt enn før, er en tredje gulrot at det hele er vedlikeholdsfritt.
To andre endringer i forbindelse med motoren er at turboen nå er utstyrt med elektronisk wastegate, og at innsprøytingstrykket er økt med 200 bar.
CentimeterpresisjonInne i hytta, som er den samme som på forgjengeren, er instrumentpanelet i dashbordet oppgradert med farger, ny menystruktur og forbedret brukergrensesnitt. Ellers er betjeninga uforandret, men traktoren kan nå leveres forberedt for autostyring fra fabrikk. Vår demo var ferdigrigget med antenne, Datatronic-terminal og 2,5 centimeters nøyaktighet, takket være RTK-signaler. Dette var for øvrig en foruts


































































































