I dag registrerer vi at denne kompetansen undermineres - spesielt når det gjelder valg av møbler og inventar. Satt på spissen: Vi blir invitert til festligheter med champagne og prisutdelinger av de samme som neste dag går etter kundene våre.
Leverandørleddet har tradisjonelt vært samarbeidspartnere som vi har hatt gode relasjoner til. I mange tilfeller er det fortsatt slik, men stadig oftere opplever vi dessverre at enkeltleverandører går over stokk og stein for å selge produktet sitt direkte til vår kunde. Baksiden av medaljen er at interiørarkitektenes kompetansebaserte kvalitetssikring elimineres. Satt på spissen: Et bord er et bord, og prislappen tar avgjørelsen.
Problemets kjerne er at leverandører tilbyr samme tjeneste som oss, men gratis. Kunden vil da ikke bruke oss fordi en spesifikasjon med gjennomtenkte løsninger som innfrir kravene til funksjon, kvalitet, varighet og miljø koster penger. Vi verken kan eller vil stå inne for produkter som ikke er bærekraftige og