Den som ansettes skal hovedsakelig undervise og veilede studenter på bachelor-, master- og doktorgradsnivå innenfor fagområdet, forske og formidle forskningsresultat innenfor relevante forskningsområder ved instituttet samt bidra til utvikling av samarbeid med arbeidslivet.
Utvikling av varierte og digitale læringsmåter i undervisningen, innovasjon og verdiskapning basert på resultater fra forskning og faglig utviklingsarbeid, inngår i stillingen.
Den som ansettes må kunne undervise i emner som inneholder ett eller flere av følgende tema (prioritert rekkefølge):
elektriske anlegg og installasjoner
elektriske maskiner
smarte nett med distribuert produksjon og ladeinfrastruktur
kraftelektronikk og omformere
høyspenningsnett
for førsteamanuensis ved UiS gir en nærmere beskrivelse av aktuelle arbeidsoppgaver.
Institutt for data- og elektroteknologi er i gang med å bygge opp bredden i vårt studietilbud og søker en kandidat som kan styrke fagmiljøet innen elkraft. Kandidaten vil ha ansvar for undervisning og pedagogisk utvikling av emner og studieprogram, hovedsakelig på bachelornivå.
Kvalifikasjoner
Vi søker etter førsteamanuensis med doktorgrad eller tilsvarende kompetanse innenfor elkraft. Spesialisering innenfor elektriske anlegg, elektriske installasjoner, elektrisk produksjon fra vindkraft og solceller eller microgrid distribusjon foretrekkes. Det er en forutsetning at du kjenner til norske forskrifter og normer, og at søknaden skrives på norsk.
Vi søker etter en kandidat som kan dokumentere en aktiv og pågående forskning og som har potensial for fremtidig forskning på høyt nivå innenfor fagområdet. Relevant industrierfaring, kjennskap til prosjektering av lavspentanlegg og/eller høyspentanlegg og arbeid med relevante forskrifter og standarder vil telle positivt.
Vi legger vekt på forskningsarbeidenes kvalitet, relevans og betydning og ikke på hvor arbeidene er publisert. Dette i samsvar med prinsippene i
Det forventes at du har en reflektert og bevisst holdning til din undervisnings- og veiledningsvirksomhet. Du må kunne dokumentere pedagogisk og didaktisk kompetanse knyttet til høyere utdanning og grunnleggende fer