Norsk Skogbruk
20.04.2021
Jan Erik Kjørra, skogstudent ved Høgskolen i Innlandet, har kommet med noen gode refleksjoner rundt undervisningsmetoder som benyttes i skogutdanningen på Evenstad i Norsk Skogbruk 1-2021.
Det er særlig nye Problembasert Læring (PBL) som har vært utfordrende, skriver Kjærra. Her får han svar fra representanter fra skolen.
Vi jobber kontinuerlig
med å utvikle studieprogrammene, for å sikre at studentene har best mulig forutsetninger for videre studier og jobb. Som en del av dette, revideres skogstudiene etter blant annet tilbakemeldinger fra skognæringen.
Jevnt over er arbeidsgiverne godt fornøyde med kandidatene våre og opplever at de er godt forberedt til arbeidslivet og produktive fra oppstart. Samtidig har vi fått tilbakemeldinger på at studentene gjerne kunne skoleres mer i kommunikasjon og gruppearbeid, samt prosjektarbeid.
Det er åpenbart at en stadig viktigere ferdighet fra studiene er å «lære å lære», i takt med at kunnskapsfronten stadig flyttes og kravene til å være faglig oppdatert gjennom karrieren øker
Gå til medietVi jobber kontinuerlig
med å utvikle studieprogrammene, for å sikre at studentene har best mulig forutsetninger for videre studier og jobb. Som en del av dette, revideres skogstudiene etter blant annet tilbakemeldinger fra skognæringen.
Jevnt over er arbeidsgiverne godt fornøyde med kandidatene våre og opplever at de er godt forberedt til arbeidslivet og produktive fra oppstart. Samtidig har vi fått tilbakemeldinger på at studentene gjerne kunne skoleres mer i kommunikasjon og gruppearbeid, samt prosjektarbeid.
Det er åpenbart at en stadig viktigere ferdighet fra studiene er å «lære å lære», i takt med at kunnskapsfronten stadig flyttes og kravene til å være faglig oppdatert gjennom karrieren øker