Dagligvarehandelen
12.03.2024
Fra begynnelsen av 2022 har kjeden hatt et eget program for å få mer sving på salget av varene ved reolendene.
For seks år siden startet oppgraderingen av Coop Megabutikkene.
- Den gang hadde ikke reolendene planogrammer, noe som medførte at de fremtonet som statiske, sier konsept- og kategorileder Irén Løvlund Håkonsen.
Dermed fikk ikke endene riktige produkter til rett sted og tid og med riktig plakatering.
- Oppgraderingene fortalte oss at butikkene trengte hjelp til å få mer ut av disse punktene, legger hun til.
To typer
Fra januar 2022 har Coop hatt et eget reolende-program, som inngår som en del av kjedekonseptet. Kjedekontoret sender ut planogrammer for fire såkalte grønne ender, som butikkene har plikt til å følge. I begynnelsen av hver måned kommer det nye planogrammer for at eksponeringene skal variere.
I tillegg har man de gule endene med varer på tilbud der kjedekontoret sender ut planogrammer for uken
Gå til mediet- Den gang hadde ikke reolendene planogrammer, noe som medførte at de fremtonet som statiske, sier konsept- og kategorileder Irén Løvlund Håkonsen.
Dermed fikk ikke endene riktige produkter til rett sted og tid og med riktig plakatering.
- Oppgraderingene fortalte oss at butikkene trengte hjelp til å få mer ut av disse punktene, legger hun til.
To typer
Fra januar 2022 har Coop hatt et eget reolende-program, som inngår som en del av kjedekonseptet. Kjedekontoret sender ut planogrammer for fire såkalte grønne ender, som butikkene har plikt til å følge. I begynnelsen av hver måned kommer det nye planogrammer for at eksponeringene skal variere.
I tillegg har man de gule endene med varer på tilbud der kjedekontoret sender ut planogrammer for uken