NJF-magasinet
01.06.2018
Jernbanereformen har gitt mange endringer for de som jobber på jernbanen i Norge. For de ansatte i Entur, har den nye hverdagen handlet mye om å legge bort gamle følelser og tenke framover.
- For veldig mange som jobber her er det mye følelser forbundet med det å slutte i NSB og begynne i Entur. For egen del må jeg innrømme at hjertet mitt banker litt ekstra for NSB, sier Trond Erlandsen, styremedlem i NJFs landsforening i Entur.
For halvannet år siden overtok det som i dag heter Entur over NSBs billettsystem. Selskapet skal blant annet ha ansvaret for salg av togbilletter for alle selskapene som opererer på norsk jernbane.
- Da jernbanereformen kom, så man til mange andre land, og ville unngå å gå i samme fella - at man skulle slippe å kjøpe billetter hos forskjellige selskaper og strekninger - men ha ett billettselskap som alle måtte forholde seg til, sier Bente Sandaker, leder av landsforening i Entur.
En spesiell tid. Hun forteller om en hektisk vinter og vår. Ny overenskomst er kommet på plass, tariffoppgjøret er unnagjort, og en ny reiseplanlegger for all kollektivtrafikk i Norge er under utv
Les opprinnelig artikkelFor halvannet år siden overtok det som i dag heter Entur over NSBs billettsystem. Selskapet skal blant annet ha ansvaret for salg av togbilletter for alle selskapene som opererer på norsk jernbane.
- Da jernbanereformen kom, så man til mange andre land, og ville unngå å gå i samme fella - at man skulle slippe å kjøpe billetter hos forskjellige selskaper og strekninger - men ha ett billettselskap som alle måtte forholde seg til, sier Bente Sandaker, leder av landsforening i Entur.
En spesiell tid. Hun forteller om en hektisk vinter og vår. Ny overenskomst er kommet på plass, tariffoppgjøret er unnagjort, og en ny reiseplanlegger for all kollektivtrafikk i Norge er under utv


































































































