Nettverk
24.01.2017
De var forberedt på kamp, men endte opp med både tariffavtale og sikring av AFP-rettigheter for ansatte som kom fra konkursrammet bedrift.
- Fredag 22, april fikk vi en epost om at NorDoc var slått konkurs. Det var før lønningsdag og mandagen etter hadde vi hverken lønn eller noe sted å møte, forklarer klubbleder Erik Kongskog.
Den erfarne servicemannen sto foran en tøff oppgave, etter å ha jobbet i årevis med service på Xeroxprodukter.
Nå var det rett og slett krise.
NY SERVICEKONTRAKT. Bakgrunnen for konflikten må vi ytterligere et halvt år tilbake i tid for å finne. I vår fikk Neisa Norway AS, datterselskap av det nordiske Neisa-konsernet, en servicekontrakt med kopigiganten Xerox, en kontrakt NorDoc Services AS hadde hatt siden de ble utskilt - fra nettopp Xerox - i 2002. Som følge av at den tapte kontrakten valgte eierne å begjære oppbud. Mange av medlemmene i NorDoc vært med på å kjempe for tariffavtale i Xerox nesten 20 år tilbake i tid. En avtale som dannet grunnlaget for dagens IKT-ov
Les opprinnelig artikkelDen erfarne servicemannen sto foran en tøff oppgave, etter å ha jobbet i årevis med service på Xeroxprodukter.
Nå var det rett og slett krise.
NY SERVICEKONTRAKT. Bakgrunnen for konflikten må vi ytterligere et halvt år tilbake i tid for å finne. I vår fikk Neisa Norway AS, datterselskap av det nordiske Neisa-konsernet, en servicekontrakt med kopigiganten Xerox, en kontrakt NorDoc Services AS hadde hatt siden de ble utskilt - fra nettopp Xerox - i 2002. Som følge av at den tapte kontrakten valgte eierne å begjære oppbud. Mange av medlemmene i NorDoc vært med på å kjempe for tariffavtale i Xerox nesten 20 år tilbake i tid. En avtale som dannet grunnlaget for dagens IKT-ov


































































































