Dagligvarehandelen
25.10.2016
Tine iste på litersflaske har blitt en av de mest vellykkede nyhetene fra lanseringsvinduet i mai.
Helt på toppen troner 1 liter Tine iste Fersken med hele 18 rulleringer per selgende butikk. Også Tine iste Lime 1 liter er topp fire blant nykommerne i vår målt i verdi, ifølge Nielsen-tall. Nyheten Tine Limonade iste sitron 0,5 liter har også gjort det bra.
Varegruppen leskedrikk, eller forfriskende drikke, inneholder svært mye, som brus, vann, vann med smak, vitaminvann, «brusvann» og altså iste. Tine bidrar til kategorivekst på 17 prosent innen iste, målt i salgsverdi. Samtidig har salget av selskapets iste økt med 23 prosent.
- Å lansere en ny flaskest
Gå til medietVaregruppen leskedrikk, eller forfriskende drikke, inneholder svært mye, som brus, vann, vann med smak, vitaminvann, «brusvann» og altså iste. Tine bidrar til kategorivekst på 17 prosent innen iste, målt i salgsverdi. Samtidig har salget av selskapets iste økt med 23 prosent.
- Å lansere en ny flaskest