Fagbladet
21.10.2020
Emil Økdal Brurok (30) har lav terskel for å by på seg selv på Tiktok. Men det er noe alvor også. - Hjertesaken er refleks, sier han.
De mest populære videoene på Tiktok er av unge mennesker som danser, mimer til musikk eller gjør halsbrekkende stunts. Men videodelingsappen er mye mer enn det.
Les merEgen bussnisje
Det er Emil Økdal Brurok, eller anuubis på Tiktok, et levende eksempel på. Fagforbundet-medlemmet har 22.000 følgere innen den smale sjangeren som han kaller «buss-Tiktok».
- På de fleste videoene er jeg i uniform. Men jeg snakker ikke nødvendigvis om jobb. Det er på en måte en bakgrunn for det jeg snakker om, sier han.
trenger ikke fra opp dette i år!
Han forteller at det er både smale og brede interessefelt på Tiktok. At han stiller opp i uniform på en buss har over tid blitt hans kjennemerke.
- Min nisje er buss. I Norge er det bare én som har flere følgere enn meg innen buss-Tiktok.