Dagligvarehandelen
09.05.2017
Etter 50 år med nedgang klarte Tine endelig å snu trenden for brunosten i fjor. Nå feirer de med å kle brunosten i ny festdrakt inspirert av norske bunadstradisjoner.
- Fikk kjempestuntet med Moods of Norway virkelig opp salget?
- Ja, det gjorde det. Gjennom den kampanjen og ved å fargelegge Norge rosa, så klarte vi endelig å snu trenden på brunost. Brunostsalget vokste med 3 prosent i 2016, forteller senior merkevaresjef Tone Blandhoel i Tine. Det skjedde i et marked hvor ostesalget til Tine også har en dalende kurve.
- Det er vi veldig stolte av! Dette er fortsettelsen og nå skal vi litt hjem. Dette er en de
Gå til mediet- Ja, det gjorde det. Gjennom den kampanjen og ved å fargelegge Norge rosa, så klarte vi endelig å snu trenden på brunost. Brunostsalget vokste med 3 prosent i 2016, forteller senior merkevaresjef Tone Blandhoel i Tine. Det skjedde i et marked hvor ostesalget til Tine også har en dalende kurve.
- Det er vi veldig stolte av! Dette er fortsettelsen og nå skal vi litt hjem. Dette er en de