Dagligvarehandelen
10.04.2018

Etter en prøveperiode er nå rema i ferd med å innlemme alle sine butikker i et nytt system for automatisk varebestilling: gold.
Kjeden oppfatter det som konkurransesensitivt å gi utførlig informasjon om systemet, men bekrefter at besparelsene er store - ikke minst i butikkleddet.
Forsiktig
Rema 1000 ønsker ikke å bli intervjuet om satsingen på automatisk varebestilling, men har gitt følgende uttalelse fra verdikjededirektør Irmelin Stølen:
- Det nye ordresystemet vil gi kundene våre en bedre opplevelse i butikk og minimalisere utsolgtsituasjoner så de finner alle varene de trenger til bare lave priser på Rema 1000. Rema 1000 lover kundene at vi alltid skal ha laveste pris, og med ny butikkdata skaper vi lavere kostnader ved å effektivisere butikkdriften for våre kjøpmenn, skriver verdikj
Gå til medietForsiktig
Rema 1000 ønsker ikke å bli intervjuet om satsingen på automatisk varebestilling, men har gitt følgende uttalelse fra verdikjededirektør Irmelin Stølen:
- Det nye ordresystemet vil gi kundene våre en bedre opplevelse i butikk og minimalisere utsolgtsituasjoner så de finner alle varene de trenger til bare lave priser på Rema 1000. Rema 1000 lover kundene at vi alltid skal ha laveste pris, og med ny butikkdata skaper vi lavere kostnader ved å effektivisere butikkdriften for våre kjøpmenn, skriver verdikj