AddToAny

Aftenposten-journalister går til innholdsmarkedsføring

Aftenposten-journalister går til innholdsmarkedsføring
Norges største avis øker satsingen på innhold som kan lokke annonsørene, i samarbeid med andre mediehus i Schibsted.
Ett år etter at Aftenposten og Bergens Tidende etablerte egne avdelinger for innholdsmarkedsføring, øker de Schibsted-eide regionavisene innsatsen overfor annonsørene. I juni hentet Aftenposten inn den tidligere journalisten Henrik Arneberg som produksjonsleder i Brand Studio. Han kom da fra stillingen som kommersiell innholdssjef i Nettavisen, men arbeidet inntil i fjor i Aftenposten-redaksjonen.

I tillegg begynner Aftenposten-journalist Nicoline Haugsvær som innholdsprodusent i Brand Studio 15. august. I sommer jobber hun i Osloby-redaksjonen i Aftenposten.

- Våre annonsører skal være trygge på at de får Aftenposten-kvalitet på innholdet de kjøper hos oss. Derfor er jeg veldig glad for at vi kunne rekruttere to så flinke folk med redaksjonell bakgrunn fra avisen vår, sier innholdssjef Lars Magne Sunnanå.

Han har selv 13 års erfaring fra Aftenposten som økonomijournalist, avdelingsleder og redaksjonssjef.

Se hva Journalistens har skrevet om innholdsmarkedsføring

Schibsteds aviser samarbeider tett også om innholdsmarkedsføring. I tillegg til Aftenpostens sju medarbeidere, har Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad dedikerte ansatte som jobber med innholdsmarkedsføring på fulltid. Polaris-eide Adresseavisen, som har et tett samarbeid Schibsteds regionaviser, har også opprettet en egen avdeling.

- Å kunne tilby innholdsmarkedsføring til lokale annonsører, eller nasjonale annonsører som ønsker lokalt vinklede historier, er en betydelig fordel for oss, sier Sunnanå.

For å videreutvikle teknologi og design styrkes avdelingen i sommer også med kommersiell produktutvikler, Marcus Tøstie. Han har inntil nå arbeidet i Aftenposten Mobil, som er besluttet nedlagt.

Kommersiell leder Oddrun Cecilie Svegaarden slutter i Aftenposten Brand Studio i sommer for å begynne i ny jobb i SAS.

Aftenposten Brand Studio: Fra venstre produktutvikler Marcus Tøstie, innholdssjef Lars Magne Sunnanå, kommersiell rådgiver Elin Ellingsen, produksjonsleder Henrik Arneberg, kommersiell leder Oddrun Cecilie Svegaarden og innholdsprodusent Nicoline Haugsvær. Kampanjeleder/frontsjef Andreas Askehagen Kroken var ikke til stede da bildet ble tatt. Foto: Aftenposten

Les mer

Flere saker fra Journalisten

Spalten uttrykker skribentens egne synspunkter. «Gidske Olivia Anderson var ikke et ønsket barn.» Slik starter Alf Ole Ask og Elin Sørsdahls bok ...
Journalisten 28.09.2023
Amedia og Schibsted har signert en intensjonsavtale for å sikre videre distribusjon av papiraviser og pakker, seks dager i uken, i en så stor geografi ...
Journalisten 27.09.2023
Document brøt Vær varsom-plakatens punkt 4.3 om å vise respekt for menneskers egenart og etnisitet.
Journalisten 27.09.2023
Avisa Norge IDAG ble felt av Pressens Faglige Utvalg (PFU) da utvalget behandlet to klager mot samme artikkel i avisa under møtet onsdag 27. ...
Journalisten 27.09.2023
Avisa Nordland gikk fri i Pressens Faglige Utvalg (PFU) onsdag, etter å ha bli klaget inn av tre medlemmer av Rødt Bodø.
Journalisten 27.09.2023

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt