I tillegg begynner Aftenposten-journalist Nicoline Haugsvær som innholdsprodusent i Brand Studio 15. august. I sommer jobber hun i Osloby-redaksjonen i Aftenposten.
- Våre annonsører skal være trygge på at de får Aftenposten-kvalitet på innholdet de kjøper hos oss. Derfor er jeg veldig glad for at vi kunne rekruttere to så flinke folk med redaksjonell bakgrunn fra avisen vår, sier innholdssjef Lars Magne Sunnanå.
Han har selv 13 års erfaring fra Aftenposten som økonomijournalist, avdelingsleder og redaksjonssjef.
Se hva Journalistens har skrevet om innholdsmarkedsføring
Schibsteds aviser samarbeider tett også om innholdsmarkedsføring. I tillegg til Aftenpostens sju medarbeidere, har Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad dedikerte ansatte som jobber med innholdsmarkedsføring på fulltid. Polaris-eide Adresseavisen, som har et tett samarbeid Schibsteds regionaviser, har også opprettet en egen avdeling.
- Å kunne tilby innholdsmarkedsføring til lokale annonsører, eller nasjonale annonsører som ønsker lokalt vinklede historier, er en betydelig fordel for oss, sier Sunnanå.
For å videreutvikle teknologi og design styrkes avdelingen i sommer også med kommersiell produktutvikler, Marcus Tøstie. Han har inntil nå arbeidet i Aftenposten Mobil, som er besluttet nedlagt.
Kommersiell leder Oddrun Cecilie Svegaarden slutter i Aftenposten Brand Studio i sommer for å begynne i ny jobb i SAS.
Aftenposten Brand Studio: Fra venstre produktutvikler Marcus Tøstie, innholdssjef Lars Magne Sunnanå, kommersiell rådgiver Elin Ellingsen, produksjonsleder Henrik Arneberg, kommersiell leder Oddrun Cecilie Svegaarden og innholdsprodusent Nicoline Haugsvær. Kampanjeleder/frontsjef Andreas Askehagen Kroken var ikke til stede da bildet ble tatt. Foto: Aftenposten


































































































