Alle mediene redigeres i henhold til
redaktørplakaten og vær varsom-plakaten.

Magma

magma
Tidsskriftet Magmas formål er å bidra til kunnskapsutvikling, refleksjon og debatt innenfor feltet økonomi og ledelse. Et sentralt mål er å styrke kommunikasjonen mellom forskere og utøvere på de ulike fagområdene. Dette vil vi oppnå gjennom å
- formidle kunnskap fra forskning gjennom vitenskapelige artikler
- presentere ulike faglige synsvinkler gjennom kortere kommentarartikler
- belyse praktiske problemstillinger gjennom cases og intervjuer
- publisere bidrag fra både forskere og aktører i næringsliv og offentlig sektor
Alle artikler skal være grundig faglig forankret, og tidsskriftet vil prioritere bidrag som tar opp aktuelle problemstillinger med et bredt anvendelsesområde.
Opplag: 19 055
Frekvens: 8 utgaver pr år
Magma
Boks 1869 Vika
0124 OSLO
Tlf 22 82 80 00
Faks 22 82 80 01
Ansvarlig redaktør
Charlotte Hartvigsen Lem
92 81 60 36
charlotte.hartvigsen.lem@fagbokforlaget.no
Annonseansvarlig
Jannicke Isaksen
41 41 44 40
jannickeisaksen@outlook.com

Utgiver:

Econa


Trykkeri:

John Grieg A/S

Artikler fra mediet

SJØMATSJEFEN
Renate Larsen (41) er født og oppvokst med hav og sjømat. I studietiden skrev hun oppgave om markedet for norsk klippfisk på Jamaica. Nå markedsfører hun norsk sjømat over hele verden, som administrerende direktør i Norges sjømatråd.
article_print Magma 12.12.2016
VANER SPISER INTENSJONER TIL FROKOST
Valg foretas mellom alternativer i alle markeder. Noen valg er intensjonsdrevne, mens andre er vanebasert. Vaner har ikke fått den oppmerksomhet de fortjener verken i utdanning eller vanlige modeller innen markedsføring. Dermed er det fare for at man utvikler markedsprogrammer mot målgrupper på feil premisser, noe som igjen gir dårlige resultater. Ofte har nok vaner fått et ufortjent dårlig rykte,
article_print Magma 12.12.2016
LOKALAVDELINGSLEDEREN
Hvorfor er du Lokalavdelingsleder? Jeg synes det er kjekt å engasjere seg og har alltid vært engasjert i relasjoner samtidig som at jeg har vært leder, yrkesmessig, i flere år.
article_print Magma 12.12.2016
DU GRØNNE, GLITRENDE FORBRUKSLÅN
Forbrukslånefest og julehandel er en dårlig kombinasjon. Økonomikunnskap er viktigere enn noen sinne.
article_print Magma 12.12.2016
ECONA SPRER ØKONOMIGLEDE I UNGDOMSSKOLEN
ECONA LANSERER nå prosjektet Økonomiglede, et undervisningsopplegg for ungdomsskolen. Målet er å gi ungdom glede av og kunnskap om personlig økonomi. I februar 2017 er det klart for oppstart i noen utvalgte skoler.
article_print Magma 12.12.2016
KLAGEHÅNDTERING I NORSKE BEDRIFTER
SAMMENDRAG Klagehåndtering i norske bedrifter er ikke noe å skryte av. Dette gir seg utslag i lav tilfredshet med klagehåndtering blant kundene, noe tall fra Norsk Kundebarometer tydelig viser. Dette er slett ikke bra for bunnlinjen og framtidsutsikteten for norske bedrifter. Men hva skyldes dette fenomenet egentlig? Er det bedriftene som feiler, eller er det kundene som nekter å snakke? Noe
article_print Magma 12.12.2016
UNG I ARBEID
Hvordan fikk du jobben din? I første omgang fikk jeg ikke jobben. Jeg ble innstilt som nummer to etter tre intervjurunder i siste innspurt på masteroppgaven.
article_print Magma 12.12.2016
MER ENN EN GOD PRIS
EN KUNDE som vil selge sin bolig, er opptatt av å få en god pris. Likevel er det ikke prisen som er avgjørende for om en som megler bidrar til tilfredse og lojale kunder.
article_print Magma 12.12.2016
ET BREDT FAGFELT
MÅLET MED all markedsføring - uansett perspektiv - er å oppnå forretningssuksess. Gode finansielle resultater i bedrifter handler ofte i praksis om god markedsføring.
article_print Magma 12.12.2016
MERKEVAREBYGGING I EN OPPSTARTSFASE
Merkevarebygging kan gi økt konkurransekraft og kapring av kunder. En satsning på merkevarebygging i oppstartsfasen kan dermed være et viktig bidrag til bedriftens overlevelsesevne og vekst, men er ofte utfordrende for en gründer som mangler ressurser. Formålet med denne kvalitative studien av gründere som lykkes er å bidra til mer kunnskap om dette fenomenet. Studien viser at gründernes
article_print Magma 12.12.2016

Sider

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene forskerforum forskningno forste-steg fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hus-bolig i-skolen journalen journalisten kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kirkegarden kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt