Dagligvarehandelen
20.09.2022
en rekke produktgrupper opplevde til dels kraftig vekst under pandemien. Mange har vendt tilbake til tidligere omsetningsnivåer. Men det har ikke energidrikker. Der fortsetter veksten ufortrødent.
-En viktig årsak er at leverandørene har vært flinke til å komme med innovasjoner, med nye og spennende smaker og utseende. Dessuten har de siste lanseringene vært sukkerfrie produkter. Dette har uten tvil stimulert til vekst, sier nytilsatt produktsjef Marthe Fjeld hos Ringnes.
Vil klatre
I det økende markedet for energidrikker er Coca-Colas Monster dominerende med rundt halve markedet. Red Bull har en klar annenplass med 30 prosent, mens Ringnes med sin Battery-serie står nederst på pallen med en markedsandel på 18 prosent.
- Dette er selvsagt ikke en tilfredsstillende posisjon for en bedrift som Ringnes. Vi har klare ambisjoner om å øke markedsandelen v
Gå til medietVil klatre
I det økende markedet for energidrikker er Coca-Colas Monster dominerende med rundt halve markedet. Red Bull har en klar annenplass med 30 prosent, mens Ringnes med sin Battery-serie står nederst på pallen med en markedsandel på 18 prosent.
- Dette er selvsagt ikke en tilfredsstillende posisjon for en bedrift som Ringnes. Vi har klare ambisjoner om å øke markedsandelen v