Dagligvarehandelen
22.03.2022
Dagligvarekjedene har ikke bare gitt millionbeløp for å hjelpe de krigsrammede i Ukraina, men også lagt til rette for at kundene kan bidra. Og det har de gjort.
Krigen i Ukraina har skapt et voldsomt engasjement i befolkningen. Dagligvarekjedene var raskt ute med å etablere løsninger for at kundene deres kunne hjelpe krigsofrene med økonomisk støtte, samtidig som kjedene bidro med egne midler.
4,2 Trumf-millioner
En knapp uke etter at den russiske invasjonen startet, opprettet Norgesgruppen en kampanje der Trumfmedlemmene kan gi hele eller deler av den oppsparte bonusen sin til Unicefs arbeid for flyktningene fra Ukraina.
- Donasjonskampanjen vår har godt veldig bra, og det er vi selvsagt glade for. Norgesgruppen, Asko og kjedene våre startet kampanjen med å bidra med totalt 2,5 millioner kroner. Så har Trumf-kundene deretter donert over 4,2 millioner kroner, og kampanjen pågår fortsatt, forteller informasjonssjef Kine Søyland i Norgesgru
Gå til mediet4,2 Trumf-millioner
En knapp uke etter at den russiske invasjonen startet, opprettet Norgesgruppen en kampanje der Trumfmedlemmene kan gi hele eller deler av den oppsparte bonusen sin til Unicefs arbeid for flyktningene fra Ukraina.
- Donasjonskampanjen vår har godt veldig bra, og det er vi selvsagt glade for. Norgesgruppen, Asko og kjedene våre startet kampanjen med å bidra med totalt 2,5 millioner kroner. Så har Trumf-kundene deretter donert over 4,2 millioner kroner, og kampanjen pågår fortsatt, forteller informasjonssjef Kine Søyland i Norgesgru