Det skreiv Universitets- og høgskulerådet sitt lærarutval, UHR-Lærarutdanning, i eit notat til Kunnskapsdepartementet hausten 2022. I notatet viser utvalet til Hurdalsplattforma og at regjeringa har sagt at dei vil satsa på vidareutdanning i praktisk-estetiske fag.
Som Khrono har skrive den siste månaden, er det fleire utfordringar knytt til lærarutdanning og lærarrekruttering: Søkjartala går ned, talet på undervisningsfag vert opplevd som for få og aktuelle lærarstudentar ønskjer helst å ta lærarutdanning der dei bur. Fleire stader vert det gitt tilbod om desentral utdanning for at vaksne som jobbar i skulen utan godkjent utdanning skal kunne få teke lærarutdanning eller eventuelt tetta dei hola dei har i ei lærarutdanning.
Men i tillegg til studiepoeng i norsk, matematikk, engelsk og naturfag, er det òg ei rekkje praktisk-estetiske fag i grunnskulen. Per i dag har opp mot halvparten av lærarane som underviser i desse faga ikkje studiepoeng.
- Spela kvarandre gode
I Statistisk sentralbyrå si ferske kartlegging av lærarkompetanse kjem det fram at over halvparten av lærar som underviser i mat og helse eller musikk ikkje har studiepoeng i faget. Tala er noko betre for kunst og handverk og kroppsøving. Her har talet på lærarar med studiepoeng auka sidan førre kartlegging i 2018/19. Kroppsøving er òg det faget flest utdanningsinstitusjonar tilbyr av praktisk-estetiske fag. Det viser ei kartlegging UHR-Lærarutdanning har gjort.
- Dei praktisk-estetiske faga nådde ut til fleire studentar