Advokatbladet
22.03.2023
- Mange advokatfirmaer, særlig de mindre og mellomstore, hadde tjent på å bli tydeligere på egen strategi og spesialiteter; hvor de vil, hva det krever av dem som virksomhet og hva det krever av kompetanse.
Det sier karriererådgiver Cecilie Klæboe, som er partner og konsulent i foretaket Advisi. Hun rådgir om rekruttering, leder- og organisasjonsutvikling, og tilbyr også karriererådgivning til advokater som et medlemstilbud gjennom Advokatforeningen.
- Jeg har følelsen av at firmaene ikke er like gode til å kommunisere strategi og veivalg internt. Det er ofte noe partnerskapet i beste fall diskuterer seg imellom. Med så oppegående medarbeidere er det viktig å involvere mer, mener hun.
- Da vil virksomhetene sannsynligvis klare å styre ressursene mer hensiktsmessig mot s
Gå til mediet- Jeg har følelsen av at firmaene ikke er like gode til å kommunisere strategi og veivalg internt. Det er ofte noe partnerskapet i beste fall diskuterer seg imellom. Med så oppegående medarbeidere er det viktig å involvere mer, mener hun.
- Da vil virksomhetene sannsynligvis klare å styre ressursene mer hensiktsmessig mot s