Dagligvarehandelen
22.02.2022
De som vil stumpe røyken, har nikotintyggegummi. Nå kan de som vil gå ned i vekt, bruke slanke-tyggis.
Det er i alle fall tanken til det israelske selskapet Sweet Victory, som har lansert to varianter av en tyggegummi med samme navn som selskapet.
Produktene er allerede i salg og dermed godkjent i EU, og lanseres i disse dager i USA. I begge markeder er produktene klassifisert som næringsmidler og selges i kiosker og dagligvarebutikker. Nå skal tyggegummien etter planen rulles ut globalt, og gründerne Gitit Lahav og Shimrit Lev håper den også får innpass i Norge.
Sødmen forsvinner
Sweet Victory-tyggegummien er tilsatt gymnema, en plante hjemmehørende i tropiske skoger, og skal ha blitt brukt i mer enn 2000 år i indisk folkemedisin mot søthunger og diabetes. På hindi heter planten gurmar, som direkte oversatt betyr «sukkerødelegger».
Kliniske studier har
Gå til medietProduktene er allerede i salg og dermed godkjent i EU, og lanseres i disse dager i USA. I begge markeder er produktene klassifisert som næringsmidler og selges i kiosker og dagligvarebutikker. Nå skal tyggegummien etter planen rulles ut globalt, og gründerne Gitit Lahav og Shimrit Lev håper den også får innpass i Norge.
Sødmen forsvinner
Sweet Victory-tyggegummien er tilsatt gymnema, en plante hjemmehørende i tropiske skoger, og skal ha blitt brukt i mer enn 2000 år i indisk folkemedisin mot søthunger og diabetes. På hindi heter planten gurmar, som direkte oversatt betyr «sukkerødelegger».
Kliniske studier har