AddToAny

Kundene villig til å betale mer for bedre krydder

Forbrukerne er villige til å betale mer for både bedre kjøtt og bedre krydder. Riktig krydder er ofte det som skal til for å få dem til å velge nye stykningsdeler.
Bedre kjøtt, bedre krydder - og krydderekspert Alex Wilkens mener at det hele startet med tvangsstengte restauranter i 2020.
- Det har alltid vært viktig for kundene våre å lage lekre måltider. Men nedstengningene i 2020 førte til en eksplosjon i interessen for å tilberede og dele måltider hjemme, sier Wilkens.

Snakker kvalitet
Han er produktsjef og innkjøpsansvarlig hos The Spice House. Selskapet begynte som en mann-og-kone-butikk i 1957. Da holdt butikken og innehaverne Ruth Ann og Bill Penzey til i Milwaukee. Derfra knyttet de kontakter med krydderbønder over hele verden.
Datteren og svigersønnen tok over og fikk med seg to partnere til. I dag er det disse partnerne - Dave Grossman og Dan Yates - som eier og driver krydderselskapet. The Spice House har flyttet hovedkontor og produksjon til Chicago.
- Me
Gå til mediet

Flere saker fra Kjøttbransjen

Norske mat- og reiselivsaktører omsatte for over to millioner kroner på den internasjonale mat- og reiselivsmessen Grüne Woche i Berlin i januar.
Kjøttbransjen 07.03.2024
Tar noen til orde for en modernisering av landbrukssektoren, blir det fort vist til Armageddon (ren kontraktsproduksjon) på den ene siden, versus trygge og gode samvirkeforetak på den andre.
Kjøttbransjen 07.03.2024
HOLTER Mer smak på pølsene, men for lite egg. Kiwi Holter i Nannestad fikk også kjenne på eggmangelen i vinter.
Kjøttbransjen 07.03.2024
Onsdag 14. februar arrangerte Strinda videregående skole Matmanifestdagen for 13. år på rad. Dagen er feiring av trønderske råvarer og fagfolk innenfor restaurant- og matfag og ble i år støttet av Trondhjems Slakter- og Pølsemakerlaug sitt fond med 10 000 kroner.
Kjøttbransjen 07.03.2024
Kjøttselskapet Danish Crown i Danmark tapte rettssaken om feilaktig klimamerking av svinekjøtt. Det er landets første dom om såkalt «grønnvasking» hvor det gis et falskt inntrykk om miljøfordeler.
Kjøttbransjen 07.03.2024

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt