Dagligvarehandelen
22.02.2022
350 tonn spesiallagrede norske epler vil være solgt i løpet av mars. Det gir satsingen på norske epler utenom den tradisjonelle sesongen en god start.
-V i har nådd målene vi hadde satt oss denne sesongen og mener det har vært en god utvikling. Norske forbrukere setter pris på at de har tilgang til norske epler i vintersesongen. Dette er starten på en ny epoke for norsk fruktdyrking, mener spesialrådgiver Svein Børte i Telefrukt.
På vegne av norske epleprodusenter har Telefrukt tatt initiativ til prosjektet med å utvide sesongen for salg av norske epler, i samarbeid med merkeordningen Nyt Norge fra Stiftelsen Norsk Mat og Opplysningskontoret for frukt og grønt (OFG).
Saktere modning
Det langsiktige målet for prosjektet er en markedsandel på 20 prosent i vinte
Gå til medietPå vegne av norske epleprodusenter har Telefrukt tatt initiativ til prosjektet med å utvide sesongen for salg av norske epler, i samarbeid med merkeordningen Nyt Norge fra Stiftelsen Norsk Mat og Opplysningskontoret for frukt og grønt (OFG).
Saktere modning
Det langsiktige målet for prosjektet er en markedsandel på 20 prosent i vinte