Magasinet for fagorganiserte
04.03.2023
- Hva er det med å kjøre bil på is som er så morsomt? spør jeg. - Det skjønner du snart, gliser Pål Aronsen og starter bilen.
NEDRE EGGEDAL: Det gnistrer i øynene til Pål Aronsen når 200 illsinte hestekrefter fyres opp. Under oss er det en meter med stålis og foran oss ligger flere nybrøytede isbaner på den sørlige delen av Solevannet.
SPESIALDEKK OG VELTEBØYLE
Pål trykker klampen i bånn og hiver bilen inn i svingene. Gliset blir bare enda bredere mens han girer ned den bakhjulsdrevne bilen og dundrer gjennom svingen på tvers.
Selv om det ifølge ham selv har gått til helvete tidligere, så har Aronsen full kontroll i dag. Det sørger blant annet de spesiallagde dekkene for. Gummien er langt hardere enn på normale dekk og piggene nesten dobbelt så lange som på vanlige piggdekk. I tillegg
Les opprinnelig artikkelSPESIALDEKK OG VELTEBØYLE
Pål trykker klampen i bånn og hiver bilen inn i svingene. Gliset blir bare enda bredere mens han girer ned den bakhjulsdrevne bilen og dundrer gjennom svingen på tvers.
Selv om det ifølge ham selv har gått til helvete tidligere, så har Aronsen full kontroll i dag. Det sørger blant annet de spesiallagde dekkene for. Gummien er langt hardere enn på normale dekk og piggene nesten dobbelt så lange som på vanlige piggdekk. I tillegg