Baker og Konditor
05.05.2017
Det finske næringsmiddelselskapet Fazer lanserte i 2016 grønnsaksbrød med stor suksess i markedet.
Fazer møter forbrukertrendene som vegetarianisme og produkter med høyere mengde grønnsaker med fire varianter av rotgrønnsaksbrød.
Brødet ble utviklet hos Fazer Sverige og selges i dagligvarebutikker der, samt i Finland, siden høsten 2016. Brødene, som inneholder 34 prosent rotgrønnsaker, ble fra starten en salgssuksess, og det skal lanseres to nye varianter våren 2017.
Brød i grønnsaksdisken
For Fazer er bærekraft og sporbarhet er stikkord, og det "grønne" brødet er et av produktene som brukes som sp
Gå til medietBrødet ble utviklet hos Fazer Sverige og selges i dagligvarebutikker der, samt i Finland, siden høsten 2016. Brødene, som inneholder 34 prosent rotgrønnsaker, ble fra starten en salgssuksess, og det skal lanseres to nye varianter våren 2017.
Brød i grønnsaksdisken
For Fazer er bærekraft og sporbarhet er stikkord, og det "grønne" brødet er et av produktene som brukes som sp