Bioingeniøren
31.03.2023
Implementering av et felles forskningsprosjekt i undervisningen på ulike studieprogram, ga verdifull erfaring for både studenter og lærere.
Gjennomføring av kliniske forskningsprosjekter innebærer samarbeid over ulike kompetanseområder. Studenter fra studieprogram for bioingeniørfag, medisin og ernæring, samt studenter fra master og PhD-nivå innen helsevitenskap, har gjennom studieåret 2021-2022 vært involvert i et felles forskningsprosjekt. Studentene skulle bidra med sin kompetanse, samt lære om forskning og praktisk gjennomføring av et tverrprofesjonelt forskningsprosjekt. Hovedmålene for prosjektet var å teste implementering av en forskningsstudie i undervisningen til studenter på ulike studieprogram ved fakultetet, oppfylle felles læringsutbytter knyttet til forsking, samt å i større grad involvere studenter i forskning som foregår ved fakultetet.
Med utgangspunkt i kaffestudien (se faktaboks) er formålet med artikkelen å belyse verdifull bioingeniørfaglig kompetanse i forskningssammenheng, gi en kort beskrivelse av ulike faser i planlegging og gjennomføring av kaffestudien, samt dele erfaringer fra implementering av studien i undervisningen.
Hva kan bioingeniører bidra med?
Forskrift om nasjonal retningslinje for bioingeniørutdanning (3) beskriver b
Gå til medietMed utgangspunkt i kaffestudien (se faktaboks) er formålet med artikkelen å belyse verdifull bioingeniørfaglig kompetanse i forskningssammenheng, gi en kort beskrivelse av ulike faser i planlegging og gjennomføring av kaffestudien, samt dele erfaringer fra implementering av studien i undervisningen.
Hva kan bioingeniører bidra med?
Forskrift om nasjonal retningslinje for bioingeniørutdanning (3) beskriver b