NJF-magasinet
12.10.2022
Heller ikke neste år krymper behovet for vedlikehold. Gapet mellom en feilfri og oppdatert jernbane, og det som er den faktiske tilstanden, øker til 26,3 milliarder kroner.
Det er en økning på 1,2 milliarder kroner. Dermed fortsetter det såkalte vedlikeholdsetterslepet å øke med en drøy milliard kroner i året. Det er altså ingenting som tyder på at kjøreledningene skal slutte å falle ned, sporvekselerene skal slutte å virke eller at det blir færre signalfeil.
De som reiser med tog, må fortsatt forberede seg på forsinkelser og kanselleringer.
- Vi hadde håpet på et tydeligere signal i retning av å få en mer driftsstabil jernbane. Det er det eneste som kan stoppe det endeløse maset om konkurranse, opp
Les opprinnelig artikkelDe som reiser med tog, må fortsatt forberede seg på forsinkelser og kanselleringer.
- Vi hadde håpet på et tydeligere signal i retning av å få en mer driftsstabil jernbane. Det er det eneste som kan stoppe det endeløse maset om konkurranse, opp