Dagligvarehandelen
29.03.2022
Coop ble vekstvinner i kategorien frukt og grønt i 2021, men hadde som de andre kjedene tilbakegang i salget. Nedgangen fortsetter inn i det nye året. Starten på 2022 har vært svakere når det gjelder frukt og grønt enn markedet for øvrig, men den trenden har vi ambisjoner om å snu.
-2021 var 6. året på rad hvor Coop sammenlignbart har hatt en bedre utvikling på frukt og grønt enn totalmarkedet, hovedsakelig drevet av Extra, sier frukt- og grøntdirektør Hanne Brennhovd i Coop Norge.
Tok potetgrep
- Vi er opptatt av å jobbe for økt forbruk av frukt og grønt 365 dager i året, men gleder oss over at vi gjennom 2021 ytterligere styrket andelen norsk frukt og grønt solgt gjennom Coop, og takker våre Nordgrønt-produsenter for den innsatsen de la ned i nok et kreve
Gå til medietTok potetgrep
- Vi er opptatt av å jobbe for økt forbruk av frukt og grønt 365 dager i året, men gleder oss over at vi gjennom 2021 ytterligere styrket andelen norsk frukt og grønt solgt gjennom Coop, og takker våre Nordgrønt-produsenter for den innsatsen de la ned i nok et kreve