Da Høgskolen i Innlandet (Hinn) fikk beskjed om midlene, ble det nedsatt et prosjekt for å legge til rette for at de kunne brukes på en oversiktlig og god måte. Målet var at midlene skulle forvaltes på best mulig måte, og med håp om at både pengene og kunnskapen fra bruken kunne brukes som grunnlag for noe mer langsiktig. Idéene ble i god demokratisk ånd drøftet i flere fora og flere organer for å forankres, behandles og til slutt iverksettes.
Hinn har seks studiesteder og seks fakultet fordelt på de ulike studiestedene, og per nå rett i underkant av 16 000 studenter. For å få en struktur og systematikk i bruken av midlene valgte de å ansette en prosjektleder, med såkalte læringslivsledere tilknyttet til ulike studiestedene og fakultetene. Det er læringslivslederne som har hatt ansvaret for å rekruttere, ansette og følge opp student- og læringsassistentene.
Jeg har vært ansatt som læringslivsleder på studiested Rena, Handelshøgskolen innlandet - fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap. Jeg ble også ansatt før prosjektleder kom på plass, og var en av