AddToAny

VG bryter med SMFB og Per Høj - gjenforenes med tidligere Schibsted-direktør

- Vi kunne ikke fått en bedre start på 2022, sier Morgenstern-sjef Camilla Kim Kielland.
Etter flere års samarbeid med SMFB, har VG valgt Morgenstern som sitt nye reklamebyrå. Avishuset har også kjøpt reklametjenester fra Per Høj de siste årene, men det er SMFB som har stått bak kampanjer som «Hvis det skjer er vi først», som ble omtalt som en av VGs største kampanjer noensinne, og fjorårets merkevarekampanje.

Prosessen med å lande en ny byråavtale ble startet i november i fjor da seks byråer ble invitert til å konkurrere om kontoen.

- Dette er et viktig og langsiktig valg for oss, derfor ønsket vi å bruke god tid. Nivået på det byråene har presentert har vært høyt, men det var likevel et samstemt team som til slutt valgte Morgenstern. Konseptet de presenterte var kreativt strategisk forankret, ideene innsiktsfulle og sjarmerende - og traff godt på merkevaren. I tillegg opplevde vi også en god kjemi og et svært engasjert team, sier Hilde Gammelsæter, markedssjef i VG.

Reklamebyrået Morgenstern har siden oktober i fjor blitt ledet av tidligere kommunikasjonsdirektør for Schibsteds medievirksomhet og venture-divisjon, Camilla Kim Kielland.

- Vi kunne ikke fått en bedre start på 2022. Hele Morgenstern og vårt VG-team spesielt er overlykkelige over å få VG som kunde og samarbeidspartner. VG er en av Norges sterkeste merkevarer, og det finnes ingen andre aktører i Norge som evner å ha en slik bredde og kvalitet i sitt produkt at de når like mange hver eneste dag. Men ingen posisjoner kan tas for gitt, derfor er vi skikkelig gira på å bidra til å fortsette å styrke merkevaren og bygge bro mellom VG og folk. Og personlig elsker jeg VG, sier Camilla Kim Kielland.

Reklamebyrået jobber fra før av med Schibsted-eide Finn.no.

VGs markedssjef avviser at byrålederens Schibsted-bakgrunn var avgjørende for valget.

- Morgenstern ble helhetlig vurdert og valgt som et resultat av et veldig solid leveranse fra hele teamet. Det at Camilla Kielland har erfaring fra Schibsted, og dermed også en solid innsikt i VG ser vi på som verdifullt, men har ikke vært avgjørende for valget. Det er summen av mange faktorer og hele gjengen som førte Morgenstern til topps, sier Gammelsæter.

Hun takker sine tidligere samarbeidspartnere i SMFB og Per Høj for et godt samarbeid.

- Vi kan se tilbake på et langt og godt samarbeid, og vi er svært takknemlige for jobben som har vært gjort, sier hun.

Strategien fremover er å opprettholde posisjonen som folkets primære nyhetsdestinasjon, ifølge Gammelsæter.

- Fremover skal vi nå nye målgrupper, utvikle nye digitale produkter og fokusere enda mer på brukeropplevelser. Vi skal fortsette å være relevante for folk i vår merkevarekommunikasjon på en uformell og folkelig måte. Vi er veldig glade for at Morgenstern blir vår partner i dette arbeidet, og vi gleder oss til å komme i gang.

Image-text:

Dagen blir ikke den samme:

Morgenstern har fått VG på kundelisten. Her er partene samlet til et fellesbilde. Fra før av jobber Morgenstern med Schibsted-eide Finn. Foto: VG

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Det finnes ikke noe mer dustete enn folk som på død og liv skal kjøre elsparkesykkel sammen, på fylla eller uten å følge med, sier reklamebyrået bak.
Kampanje 26.05.2022
Etter snaue to år går Tor Arne Fosser inn for landing i Norwegian. - Det var naturlig for meg å gå videre, sier han.
Kampanje 25.05.2022
Christelle Ravneberget er klar for et nytt kapittel i Ahead-byrået Nova Vista.
Kampanje 25.05.2022
Lars Taraldsen blir ny innholdsrådgiver i Try.
Kampanje 25.05.2022
- I flere uker har Altibox jobbet iherdig for å skape et inntrykk av at TV 2 ikke forstår seerne sine, at vi er en grådig aktør som heller driver med spill enn konstruktive forhandlinger. Det er ikke sant, skriver Sarah C. J. Willand i TV 2.
Kampanje 25.05.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt