Den 26. juni fekk fleire av brukarane av Universitetets aula ein epost frå Universitetet i Oslo om at samarbeidsavtalen med dei var gått ut, og at kvar samarbeidspartnar måtte inngå eigne avtalar med UiO vurdert etter kvaliteten på tilbodet dei kan koma med.
Eposten var ført i pennen av assisterande universitetsdirektør Tove Kristin Karlsen, og den får no sentrale kulturaktørar til å kritisera UiOs behandling av fleire av dei som i dag er med på å fylla Universitetets aula med musikk, både gjennom faste konsertar og under festivalar. Saka blei først kjent gjennom Nyhendemorgon i NRK P2 i går.
I eit debattinnlegg har både festivalsjef for Oslo kammermusikkfestival, Kristin Slørdal, direktør for Det Norske Kammerorkester, Per Erik Kise Larsen, direktør Ingrid Røynesdal i Oslofilharmonien og festivalsjef Øyvind S. Larsen i Oslo jazzfestival gått hardt ut i kritikken mot UiOs behandling av samarbeidspartnarane sine.
I innlegget går det fram at mykje står på spel både for musikklivet og for UiO om dei ikkje får halda fram med konsertar i Aulaen slik dei har gjort fram til no.
UiO er en vesentlig samfunnsaktør og bærebjelke der vektleggingen av de humanistiske fag danner grunnlag for balansen mellom børs og katedral. I dette bildet er musikken, og med det konsertene i Aulaen, en liten, men like fullt viktig brikke i det vi oppfatter som selve samfunnsoppdraget til Universitetet. Fjernes vår virksomhet, fjerner UiO samtidig en liten del av begrunnelsen for sin egen eksistens, heiter det i lesarbrevet som er publisert i Dagsavisen.
- Dropen som får begeret til å renna over
Ei av dei som reagerer er tidlegare kulturrådgjevar ved UiO, Gjøril Songvoll. Ho er også leiar for Oslo operavestival og har også skrive under på debattinnlegget.
- Dette er den berømte dropen som får begeret til å renna over. Eg gjorde desse avtalane då eg var kulturrådgjevar ved UiO. Grunnen til at samarbeidspartnarane reagerer denne go