AddToAny

TV-konflikt rammer Åsted Norge-premiere: - Tallene er utvilsomt påvirket

TV-konflikt rammer Åsted Norge-premiere: - Tallene er utvilsomt påvirket
335.000 seere fulgte spesialepisoden av «Åsted Norge» i går kveld.
Mandag kveld gikk TV 2s sommerspesial «Åsted Norge: Savnet» på lufta. Programmet ledet av Cathrine Fossum fokuserte på flere savnetsaker som ble belyst av blant annet tidligere Kripos-etterforsker Asbjørn Hansen og reporter Kristian Ervik, begge kjent fra «Åsted Norge».

Gårsdagens episode samlet totalt 335.000 seere med en andel på 41.2 prosent. Seertallet inkluderer strømmetjenesten Sumo.

Pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl, sier de er fornøyd med tallene.

- Det er klart tallet er noe ned fra tidligere år, men sett i lys av været som har vært i pinsen og spesielt i går kveld er det veldig hyggelig tall at så mange sitter og ser på og andelen av de som så på TV på det tidspunktet er skyhøy, sier Dahl til Kampanje.

I fjor høst satte «Åsted Norge» seerrekord med 638.000 seere. Gårsdagens tall på 335.000 seere er et godt stykke unna rekorden, samt de 593.000 som fulgte programmet 17. mars.

TV 2 og Get-eier Telia er fortsatt i brudd og Gets 480.000 kunder eller rundt én million TV-seere hadde dermed ikke mulighet til å følge «Åsted Norge» på lineær-TV i går kveld.

- Hvordan har bruddet med Get påvirket seertallene?

- Det er helt umulig å si hvordan det har påvirket tallene, men at tallene er påvirket det er utvilsomt når så mange kunder ikke har tilgang til kanalen, svarer TV 2s pressesjef.

Image-text:

Programleder:

335.000 seere fulgte programleder Cathrine Fossum og «Åsted Norge: Savnet» på TV 2 i går kveld. Det gir en andel på 41.2 prosent, men seertallet er likevel et stykke unna seertallene i vinter. Foto: TV 2.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Kommer fra stillingen som kommersiell direktør i Telenor Danmark.
Kampanje 06.07.2020
Ble nødt til å omstille seg digitalt etter pandemien.
Kampanje 06.07.2020
- TV 2 har brutt en del av lokaliseringskravet, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Kampanje 06.07.2020
Selv om ferien er på vei, gjør designerne i Making Waves seg allerede klare til semesterstart.
Kampanje 06.07.2020
- Stadig flere virksomheter finner det nå, ut fra eget verdisett, vanskelig å være på Facebook, skriver Jan Morten Drange.
Kampanje 05.07.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt