AddToAny

TV 2 fjerner betalingsmuren rundt Skavlan - åpner opp for reklame på Sumo

Og nå innrømmer programlederen hva som gikk feil det første året.
Ett år etter at Fredrik Skavlan tok meg seg talkshowet sitt til TV 2, er Skavlan klar for en ny høst på kanalen. På høstlanseringen til TV 2 i Bergen i dag, kom den skandinaviske talkshow-kongen også med en nyhet. Denne gangen blir programmet på TV 2 Sumo også for de som ikke har et abonnement.

- Jeg er veldig opptatt av det digitale, og nå får vi litt bedre forutsetninger fordi folk får mulighet til å se fullversjonen av «Skavlan» på AVOD (annonsørfinansiert nett-tv, red. anm.), og det er litt kult, sier Skavlan til Kampanje.

Tidligere i dag skrev Dagens Næringsliv at TV 2 vil begynne å eksperimentere med å legge ut tv-programmer utenfor betalingsmur på TV 2 Sumo, og «Skavlan» er altså et av de første programmene som skal publiseres på denne måten.

- Det kommer sikkert til å ta tid til å bygge dette uansett, men vi ser at veldig mange velger «Skavlan» digitalt i Sverige, utenfor Skandinavia deles YouTube-klippene våre opp mot 4-5 millioner ganger, og de vet ikke hvem jeg er i gang, sier Skavlan.

Dette er ikke den eneste lærdommen «Skavlan»-redaksjonen har tatt etter overgangen til TV 2.

- Det vi gjorde feil, var at jeg hadde en idé at om dette skulle funke digitalt, måtte vi ha solointervjuer, men det likte ikke folk. Så vi er tilbake til leirbålet igjen og at folk skal snakke sammen, det har vært et varemerke hos oss.

Image-text:

- Jeg er veldig opptatt av det digitale, og nå får vi litt bedre forutsetninger fordi, sier programleder Fredrik Skavlan under TV 2s høstlansering i Bergen. Foto: Eivor Eriksen.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Det er en tillitserklæring å vinne en pitsj mot etablerte konkurrenter, sier Fuel-rådgiver.
Kampanje 11.08.2020
Influencer-byrået henter sine nye profiler fra tre av konkurrentene.
Kampanje 11.08.2020
- Dagens forbrukere krever digitale produkter og tjenester som er relevante. Hvorfor får jeg da nesten aldri relevant innhold, skriver Arild Bjørn-Larsen i Forte Digital.
Kampanje 11.08.2020
Jannicke Josefsson-Ruud er ansatt som ny seniorrådgiver i Geelmuyden Kiese.
Kampanje 11.08.2020
- Hvis vi mener hardt 365 dager i året, undergraver vi vår egen seriøsitet, sier Aftenposten-sjefredaktør Trine Eilertsen.
Kampanje 11.08.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt