Kampanjen omfatter flere titalls variasjoner av «Challenge»-budskapet, og har ifølge NTNU et budsjett på totalt 9 millioner kroner.
«Pompøst»
Jeg reagerer på at man bruker fryktelig mye penger på å formidle noe som ikke er faglig i det hele tatt. Aksel Tjora Professor og styrerepresentant, NTNU
Flere ansatte ved Norges største universitet reagerer på satsingen. Aksel Tjora, professor og representant for de vitenskapelig ansatte i NTNU-styret, omtaler på Twitter kampanjen som «hårreisende uakademisk, tømt for innhold, platt og dessuten tøysete bruk av våre felles penger».
- Jeg kunne ikke dy meg, sier Tjora om Twitter-meldingen når Khrono ringer.
Han mener det mest beskrivende ordet for kampanjen er «pompøs», og forteller at han markerte motstand mot kampanjen allerede da den ble presentert for universitetsstyret.
- Jeg sa at det er greit å lage informasjonskampanjer, så lenge man går inn for å informere saklig. Dette er meget langt fra saklig språkbruk. Jeg reagerer på at man bruker fryktelig mye penger på å formidle noe som ikke er fagli