AddToAny

Stig Jakobsen forlater Polaris Media-avis - går til rivalen

- Jeg har latt meg fascinere av Nidaros, sier han.
Stig Jakobsen (53) er ansatt i stillingen som ansvarlig redaktør og daglig leder i avisa Nidaros i Trondheim. Det opplyser Nidaros-eier Amedia.

- Jeg har latt meg fascinere av Nidaros og måten de har lyktes med å få fotfeste i et marked ingen trodde var mulig å penetrere, sier Jakobsen i en pressemelding.

Nidaros ble startet i begynnelsen av 2020 med Arne Reginiussen som ansvarlig redaktør. Han ga seg allerede 1. oktober samme år og overlot sjefsstolen til Vanja S. Holst.

Hun ga seg imidlertid i jobben i mai i år etter uenigheter med Reginiussen, som på det tidspunktet var styreleder for avisa. Anniken Renslo Sandvik har vært konstituert redaktør siden den gang.

Direktør for mediehus i Amedia, Morten Nilsen, er svært tilfreds med ansettelsen av en erfaren toppleder i Nidaros.

- Vi er overbevist om at Stig vil løfte Nidaros og sørge for at at vi tar en sterkere posisjon i et strategisk viktig marked for Amedia. Stig er en stødig redaktør som trives i utfordrerposisjon. Han er strategisk sterk, nytenkende og samtidig flink til å faÌ med seg folk, sier Nilsen.

Stig Jakobsen har bakgrunn fra flere norske medier, blant dem TV 2, Dagbladet og Bonnier Media.

Han var redaktør i iTromsø fram til september i fjor, men flyttet da sørover og ble sjefredaktør og administrerende direktør i det nyoppstartede Steinkjer24. Steinkjer24 er i likhet med iTromsø eid av Polaris Media, men nå går altså Jakobsen til Amedia-eide Nidaros.

- Dette er en spennende og god ansettelse som redaksjonsklubben har sett fram til. Avklaringen har mye å si for veien for Nidaros. Vi er glade for at vi får en kompetent redaksjonell leder, og vi ser fram til å bli enda bedre kjent med Stig, sier Kine Tømmerdal.

Image-text:

Får ny jobb:

Lokalavis-redaktør Stig Jacobsen går fra mediekosnernet Polaris Media og avisa Steinkjer 24 til Amedia-kontrollerte Nidaros.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Nå regner Netflix med å tjene milliarder på den sørkoreanske strømmesuksessen.
Kampanje 17.10.2021
Reklamebyrået Clear Channel styrker salgsteamet med flere signeringer.
Kampanje 17.10.2021
Til våren dukker landets nye justisminister opp i underholdningsprogrammet «Kompani Lauritzen».
Kampanje 17.10.2021
Grønnere løsninger fristet når Joachim Husby skulle finne seg ny jobb.
Kampanje 16.10.2021
Try står samtidig bak en helt ny profil og nytt design.
Kampanje 15.10.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt