AddToAny

Stangeland Eide slutter i Telenor - nå går hun til konkurrenten

Stangeland Eide slutter i Telenor - nå går hun til konkurrenten
- Det er ikke første gang noen går fra Telenor til et annet mobilselskap, sier Stangeland Eide som nå starter i Ice.
Mobilselskapet Ice har ansatt Beathe Stangeland Eide som ny markedssjef. Eide får tittelen Head of Brand and Marketing og er ansatt for å styrke og videreutvikle selskapets markedsposisjon.

- Jeg opplever å komme til en fremoverlent organisasjon som virkelig har oppnådd mye på få år, og i tillegg satt seg nye ambisiøse mål, sier den nye markedssjefen.

Eide forteller at hun sammen med sine kolleager skal gjøre det de kan for å videreutvikle og styrke posisjonen til Ice.

- Så er det for meg ekstra motiverende å få være hos en utfordrer, som har vist både evne og vilje til innovasjoner og bruk av nyeste teknologi, legger hun til.

Eide kommer fra Telenor Mobil hvor hun de siste årene har arbeidet som strategisjef for markedskommunikasjon. Hun har tidligere arbeidet i reklame- og mediebyrå og vant i 2012 Mediaforums Hederspris.

På spørsmål om hva hun tror hennes gamle Telenor-kolleger vil si til overgangen svarer Eide følgende:

- Det er ikke første gang noen går fra Telenor til et annet mobilselskap, og jeg er nok heller ikke den siste. Så dette tror jeg mine gamle Telenorkollegaer håndterer fin fint.

- Skal doble markedsandelen

Kommersiell direktør i ice, Shiraz Abid, har store planer for hva Ice skal få til med Eide om bord.

- Vi er glad Beathe Stangeland Eide valgte å komme til oss. Nå skal vi doble vår markedsandel fra i underkant av ti prosent til 20 prosent. For å nå de målene er det nødvendig å arbeide videre med å sikre en sterk strategisk posisjon i markedet og ytterligere løfte merkevaren. Eides bakgrunn og erfaring er nettopp det ice trenger nå. Hun skal lede markedsavdelingen og har et overordnet ansvar for merkevaren «ice», sier Abid.

- Har det vært noen karantenetid på Eide i og med at hun kommer fra Telenor?

- Ja, hun fikk tre måneders karantene og begynte hos oss nå i begynnelsen av desember, sier Abid.

Bekkelund har sluttet som markedsdirektør

Kyrre Bekkelund har jobbet i Ice i ti år, senest som markedsdirektør i selskapet fra 2015. Abid forteller at Bekkelund sluttet i selskapet tidligere i år.

- Kyrre Bekkelund gikk av som markedsdirektør tidligere i år og var tilgjengelig for selskapet til et stykke ut på høsten. Så er det laget en ny kommersiell avdeling som jeg leder. Markedssjefen rapporterer til meg og er en del av den kommersielle ledergruppen, sier Abid.

Tidligere i år inngikk Bekkelund et byråsamarbeid med Nord DDB der mobilutfordreren lanserte kommunikasjonskonseptet «Heldigvis er vi forskjellige» i lag med det nye byrået. Den nye markedssjefen har ingen planer om å endre på byråsamarbeidet.

- Kan det bli aktuelt å vurdere nye partnere på byråsiden eller ser du frem til å fortsette det samarbeidet?

- Nå gleder jeg meg veldig til å få lov til å jobbe med Nord DDB, og har ingen planer om å vurdere det samarbeidet med det første. Vi har allerede hatt første møte, og jeg har stor tro på at vi skal få til mye spennende fremover. Vi skal nok få fart på konkurransen i mobilmarkedet, svarer Eide.

Ice skriver i pressemeldingen at de bygger nytt mobilnett, har hatt vekst i 18 kvartaler på rad og at har lansert landets første gratis mobilabonnoement «iceJunior».

Image-text:

Iskald overgang:

Beathe Stangeland Eide går fra Telenor til konkurrenten Ice. Her sammen med kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid. - Beathes bakgrunn og erfaring er nettopp det ice trenger nå. sier Abid om sin nye markedssjef. Foto: Ice.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Influencer-byrået henter sine nye profiler fra tre av konkurrentene.
Kampanje 11.08.2020
- Dagens forbrukere krever digitale produkter og tjenester som er relevante. Hvorfor får jeg da nesten aldri relevant innhold, skriver Arild Bjørn-Larsen i Forte Digital.
Kampanje 11.08.2020
Jannicke Josefsson-Ruud er ansatt som ny seniorrådgiver i Geelmuyden Kiese.
Kampanje 11.08.2020
- Hvis vi mener hardt 365 dager i året, undergraver vi vår egen seriøsitet, sier Aftenposten-sjefredaktør Trine Eilertsen.
Kampanje 11.08.2020
- Ikke veldig solidarisk, sier sosiale medier-rådgiver.
Kampanje 11.08.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt