Dagligvarehandelen
25.02.2020
Markedet for sportsdrikker og sportsbarer er i kraftig vekst. Det siste året helte kundene dine i seg sportsdrikke alene for 286 millioner kroner.
Ifølge ferske tall fra Nielsen, ble det omsatt sportsdrikker for 286 millioner kroner i norske dagligvarebutikker de siste 52 ukene.
Omsetningsveksten var på solide 9,5 prosent.
Økt etterspørsel
- Verdiveksten for sportsdrikker drives av økende etterspørsel, fastslår kommunikasjonsansvarlig Gunnar Portvik i Nielsen Norge.
En annen stor kategori innenfor sporternæring, er sportsbarer. Disse ga he
Gå til medietOmsetningsveksten var på solide 9,5 prosent.
Økt etterspørsel
- Verdiveksten for sportsdrikker drives av økende etterspørsel, fastslår kommunikasjonsansvarlig Gunnar Portvik i Nielsen Norge.
En annen stor kategori innenfor sporternæring, er sportsbarer. Disse ga he