AddToAny

Slik lykkes advokater med digital markedsføring

Slik lykkes advokater med digital markedsføring
Korona-pandemien skaper en unik mulighet for advokater til å styrke sitt digitale omdømme, mener The American Bar Association. Her kan du lese hvordan.
Koronakrisen og restriksjonene i kjølvannet av denne gir mange, inkludert advokatene, en unik mulighet til å satse mer målrettet på digital markedsføring.

Da samfunnet ble stengt ned, eksploderte nettrafikken. Nå har ABA journal, nettavisen til The American Bar Association, delt 12 tips for hvordan nettopp advokater kan lykkes med markedsføringen på nett.

Ring nåværende og tidligere klienter for å høre hvordan det står til

Ifølge ABA har det aldri vært viktigere å opprettholde kontakten med andre, og man burde bruke tid på bevare relasjonen til klientene. Disse samtalene burde nødvendigvis ikke handle om salg, men om kontakt og bekjentskap.

Gjør advokatene dine til synlige eksperter på nett

Nøkkelen er ganske enkelt å gi klientene den informasjonen de trenger. Alle advokater bør ha et profesjonelt bilde av seg selv på nett, i tillegg til en utfyllende biografi, oversikt over nøkkelkvalifikasjoner og ekspertområder, samt direktelenker til videoer, podkaster eller liknende hvor de uttaler seg som ekspert

Les mer

Flere saker fra Advokatbladet

Jeg har lyst til å fokusere på fordelen med å være minoritet i advokatbransjen. Innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre utgjør nå 19,9 prosent av befolkningen.
Advokatbladet 14.02.2024
Jeg er homofil (og svensk). Min opplevelse hos Wiersholm er at dette har vært irrelevant. Jeg har alltid følt meg komfortabel med å være meg selv, både i firmaet og blant nesten alle ansatte.
Advokatbladet 14.02.2024
Jeg bestemte meg for å studere juss da jeg som 22-åring ble definert som ufør av leger og av NAV. Nå lever jeg ut advokatdrømmen sammen med mitt forbilde.
Advokatbladet 14.02.2024
Folk må forstå hva ekskluderende holdninger kan gjøre med de som blir rammet. Ingen erfaringer skal bagatelliseres, og vi må tørre å etterleve verdivalgene vi tar - selv om vi risikerer å bli stående alene.
Advokatbladet 14.02.2024
Tidligere mangfoldsarbeid, for eksempel i bedrifter, hadde gjerne som mål at man skulle oppstille kriterier for hva som var mangfoldig. Man skulle kunne sjekke av for en serie egenskaper hos menneskene man hadde ansatt.
Advokatbladet 14.02.2024

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt